حمید مراوندی، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «من او» که به مناسبت اربعین حسینی از 21 مهر به مدت هفت شب از استودیوی زنده بین‌الحرمین روی آنتن شبکه یک سیما رفت پیرامون دلایل انتخاب محمد دلاوری به عنوان راوی و مجری برنامه عنوان کرد: دلاوری تجربه سفر به بیش از ۵۰ کشور دنیا، زندگی و فعالیت در کشور عراق، روایت موضوعات اجتماعی و نگارش سفرنامه ( کتاب اروپا- بلژیک) را دارد. او متمایز از حالت پیش‌فرض مجری‌های مذهبی-مناسبتی تلویزیون است و ادبیاتی روان برای طرح مباحث اجتماعی و فرهنگی دارد. نکته دیگر برای انتخاب دلاوری روح پرسشگری او بود.
کد خبر: ۱۲۳۴۷۲۸

او در مورد وجه تمایز من او با دیگر برنامه‌های مناسبتی تلویزیون خاطرنشان کرد: چیزی که «من او» را متمایز می‌کرد، روایت رویداد اربعین از مسیر بومی عراقی‌ها بود که برای ایرانیان کمتر شناخته شده است. از طرفی این برنامه مجموعه مستندهایی در قالب سفرنامه از شهرها، موقعیت‌ها، سبک زندگی، شیوه مواجهه با اربعین، گروه‌های نسلی و قبیله‌ای-عشیره‌ای عراق را با رویکردی فرهنگی، اجتماعی و بوم‌شناسی آن کشور، در خود جای داده بود. از دیگر موارد تمایز تاکید بر وجوه گسترده‌تر رویداد اربعین در مواجهه با سبک زندگی دینی بود.
مراوندی ادامه داد: «من او» به مولفه‌های رویداد اربعین به مثابه مقیاس کوچک شده زمان ظهور توجه داشت، همچنین توجه به ابعاد خانواده‌محوری، تربیت فرزند، وجه مادرانه مسیر پیاده‌روی، رسانه‌شناسی اربعین و همچین توجه به موقعیت‌های دراماتیک و داستانی این رویداد دیگر نکات تمایز این برنامه با دیگر برنامه‌های مناسبتی رسانه ملی بود.
تهیه‌کننده «من او» تاکید کرد: این برنامه به بیان تاریخچه رویداد اربعین به بهانه یک سنت بومی مردم عراق و توجه به بافت موکب‌های بومی عراقی، نوع پذیرایی و همچنین شیوه‌های مختلف راهپیمایی خود عراقی‌ها می‌پرداخت و دلیل انتخاب مسیر جنوب برای تصویربرداری توجه به طولانی بودن مسیر و بهره‌مندی ایرانی‌ها از تصاویر مناطق بکر عراق بود. علاوه‌بر آن ترکیب موقعیت سفرنامه و مهمان استودیو فارغ از ایجاد موقعیت تبادل نظر در خصوص وقایع داخل مستندها به ضرباهنگ گفت‌وگو، جهت‌دهی به گفت‌وگوها و جذابیت بصری تجربه‌ای تازه از مسیرهای دیده نشده کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها