وزیر آموزش و پرورش درباره موضع دولت برای حذف زبان انگلیسی از مدارس، گفت: شورای عالی آموزش و پرورش مرجع رسیدگی به موضوع حذف زبان در مدارس است.
کد خبر: ۱۲۳۳۴۸۶

به گزارش ایرنا، محسن حاجی‌میرزایی با بیان این‌که مناسب‌تر این بود که پیشنهاد حذف زبان انگلیسی در مدارس در مرجع تخصصی خود مورد بررسی و تصویب قرار می‌گرفت، عنوان کرد: نکته این است که آیا یک درس یا ضرورت دارد یا ندارد؟ اگر ضرورت دارد که دانش‌آموزان آن درس را بدانند باید در آموزش و پرورش این کار انجام شود و قابل واگذاری نیست و اگر ضرورت ندارد باید حذف شود و فکر می‌کنم مرجع رسیدگی به این موضوعات شورای عالی آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که پیشنهاد می‌شود از طریق این شورا کارها را دنبال کنیم، بیان کرد: اگر آموزش در مدارس کاستی دارد این موضوع هم قابل بررسی و رفع است.
وی در رابطه با این‌که هنوز تعدادی از مدارس کمبود معلم و تعدادی از دانش‌آموزان کمبود کتاب درسی دارند و چرا کتاب درسی در دوره متوسطه دوم کمتر پیدا می‌شود، گفت: مشکل کمبود معلم به روش‌های مختلف حل و با همه ادارات آموزش و پرورش استان‌ها مذاکراتی در این زمینه انجام شده است و اعداد و ارقام در این زمینه کنترل شده و مشکل جدی در این رابطه وجود ندارد.
حاجی‌میرزایی ادامه داد: ممکن است برخی استان‌ها در نحوه محاسبات اشکالاتی داشته باشند که به همین منظور افرادی مامور شده‌اند تا مشکلات این استان‌ها نیز حل و فصل شود.
وی درباره کمبود کتاب دانش‌آموزان نیز گفت: امسال دانش‌آموزان باید در سامانه ثبت‌نام می‌کردند و از طریق سامانه، کتاب در اختیارشان قرار می‌گرفت و افرادی که ثبت‌نام کرده بودند، موفق به دریافت کتاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها