روزهای پرنوسان پرسپولیس و استقلال در لیگ هجدهم

ترک عادت‌های خوب با کالدرون

هفته ششم، پرهیجان اما نسبتا کم‌گل دنبال شد. این هفته استقلالی‌ها طعم شیرین برد را چشیدند و پرسپولیسی‌ها هم با طعم تلخ دو باخت متوالی کنار آمدند.
کد خبر: ۱۲۳۱۷۷۰

روزهای پرنوسان سرخابی همزمان شده با روزهای خوش سه تیم سپاهان، تراکتور و شهرخودرو. سپاهان که هفته پیش دو گل به پرسپولیس زده بود، این بار با دو گل، دربی اصفهان را برد تا برای دومین هفته متوالی در صدر جدول باقی بماند. تراکتور هم طبق روال بازی‌های خانگی، برای سومین بار در ورزشگاه یادگار امام با یک گل مهمان جنوبی خود را بدرقه کرد تا هم امتیاز با سپاهان در رده دوم جدول باشد. آنچه در ادامه می‌آید گزیده‌ای است از آمارها و اتفاقات جالب هفته ششم لیگ برتر:
هفته اولین‌ها
اولین برد استقلال با استراماچونی در لیگ برتر در هفته ششم به دست آمد. نفت مسجد سلیمان هم با مهدی تارتار اولین سه امتیاز خود را در این هفته جشن گرفت. این هفته شهرخودرو یا همان پدیده سابق هم برای اولین بار در مشهد موفق شد پرسپولیس را شکست بدهد.
دو گله؛ شهریار مقانلو
در هفته‌ای که فقط سه تیم بیش از یک بار موفق به گلزنی شدند، شهریار مقانلو، مهاجم پیکان اصطلاحا دبل کرده و به تنهایی دو بار دروازه نفت مسجد سلیمان را در دقایق 40 و 49 باز کرد. کاری که مقانلو طی 9 دقیقه انجام داد، مهاجمی چون علی علیپور در 540 دقیقه بازی در ترکیب پرسپولیس نتوانسته انجام دهد. البته با وجود دوگلی که مقانلو زد، باز هم پیکان بازنده این بازی خانگی بود.
گل‌های دقیقه نودی
این هفته دو گل کلیدی و حساس در وقت‌های اضافی به ثمر رسید. اولی گل دقیقه 91 صادق صادقی بازیکن نفت مسجد سلیمان بود که با شوتی تماشایی وارد دروازه پیکان شد. دومی هم ضربه سر فرشاد فرجی در دقیقه 93 بود. فرجی زمانی دروازه پرسپولیس را باز کرد که دیگر زمانی برای جبران نبود. گل شهر خودرو به پرسپولیس، دیرترین گل هفته ششم بود.
پراشتباه مثل میلاد فراهانی
برای معرفی پراشتباه‌ترین بازیکن هفته ششم فقط یک گزینه وجود دارد؛ میلاد فراهانی دروازه‌بان گل‌گهر سیرجان. میلاد روی هر دو گل استقلال مقصر اصلی بود و سه امتیاز این بازی را شخصا تقدیم آبی‌ها کرد. او یک کارت زرد هم از داور گرفت تا روز بدش کامل شود.
8 بازی و یک پنالتی
تنها پنالتی هفته ششم بحث‌برانگیزترین سوت هفته بود. بسیاری از کارشناسان تصمیم حسین اکرامی، در اعلام پنالتی برای گل گهر را به چالش کشیدند و برخی دیگر هم این تصمیم را درست دانستند. هرچه بود، تنها گل تیم سیرجانی را بهنام برزای زد، اما نه از روی نقطه پنالتی. پنالتی برزای را سیدحسین حسینی گرفت اما توپ برگشتی توسط خود برزای به گل تبدیل شد.
اخراجی هفته
حامد لک در روزی که موفق شد دروازه تیم ماشین‌سازی را مقابل نساجی بسته نگاه دارد، در آخرین ثانیه‌های بازی از داور، کارت زرد دوم و کارت قرمز را هم دریافت کرد تا غایب هفته هفتم لیگ برتر باشد.
یک- هیچ پرتکرار
در هفته‌ای که در دو بازی هشت بار توپ از خط دروازه ها گذشت (پیکان- نفت مسجد سلیمان و استقلال - گل‌گهر) نیمی از بازی‌های این هفته با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید تا پرتکرارترین نتیجه هفته ششم نتیجه یک بر صفر باشد.
ترک عادت
به عادت‌های بد پرسپولیس با گابریل کالدرون حالا باید باختن را هم اضافه کرد. قرمزها که در پنج هفته نخست از فقر گلزنی رنج می‌بردند، یک بازی دیگر را بدون گل زده به پایان بردند تا شکستی دیگر را در لیگ هجدهم تجربه کنند. پرسپولیس با برانکو عادت نداشت دو بازی متوالی را در لیگ برتر ببازد، اما حالا با کالدرون عادت‌های جدید و بدی در راه است. تحمل سه شکست در تنها شش هفته، آمار رضایت بخشی برای قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر نیست.
تیم هفته؛ شهرخودرو
بردن پرسپولیس زخم خورده‌ای که خود در هفته پنجم مغلوب سپاهان شده بود و نمی‌خواست برای دومین هفته متوالی طعم شکست را بچشد، کافی است تا تیم یحیی گل‌محمدی به‌عنوان تیم برتر هفته معرفی شود. شهرخودرو که تا همین دو هفته پیش صدرنشین لیگ برتر بود، با کسب
13 امتیاز، همچنان یکی از مدعیان صدرنشینی به شمار می‌رود. آنها این هفته پرسپولیسی را بردند که به گفته کارشناسان، بهتر و منسجم‌تر از هفته‌های قبلی بازی می‌کرد و این ارزش کار بزرگان شاگردان یحیی را دوچندان می‌کند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها