با وجود حضور پررنگ شرکت سامسونگ در تمام عرصه‌های فناوری و محصولات مختلف نمی‌توان به هیچ‌وجه در بازار لپ‌تاپ‌ها، این شرکت را در گروه بازیگران اصلی قرار داد، اما با توجه به لپ‌تاپ جدیدی که در این کنفرانس معرفی شده، می‌توان حدس زد این شرکت برای ورود به این عرصه خیز برداشته است.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۶۲

این لپ‌تاپ باریک و سبک وزن کره‌ای که Galaxy Book S نام دارد با یک‌نمایشگر 13 اینچی و سیستم‌عامل ویندوز به‌عنوان حریفی برای مک‌بوک‌های اپل و لپ‌تاپ‌های لنوو وارد بازار شده است. صفحه‌نمایش این دستگاه لمسی است و به ادعای سامسونگ تا 10 لمس همزمان را پشتیبانی می‌کند.
همچنین این لپ‌تاپ نیز مانند تبلت‌ها و گوشی‌های سامسونگ از پردازنده‌های کوآلکام استفاده می‌کند و سراغ پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 8سی‌اکس رفته است. این پردازنده سال پیش از سوی شرکت کوآلکام با هدف تسخیر بازار لپ‌تاپ‌ها عرضه شده است و شرکت تولیدکننده امید زیادی به آن دارد.
این لپ‌تاپ فقط 960 گرم وزن دارد تا هم وزن یک تبلت باشد، اما هنوز هم چند گرمی از آخرین سری ایر شرکت اپل سنگین‌تر است. نقطه ضعف تمام لپ‌تاپ‌های باریک و سبک وزن ویندوزی تاکنون باتری آنها بوده است که حتی پا را از ده ساعت هم فراتر نمی‌گذارند و عمر کمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما گلکسی بوک اس یک باتری بسیار قوی دارد که تا 23 ساعت می‌تواند با یک بار شارژ کامل شدن روشن بماند.
مقدار رم به کار رفته در این لپ‌تاپ 8 گیگابایت است و حافظه دستگاه نیز با استفاده از حافظه جانبی میکرو اس‌دی تا یک ترابایت افزایش پیدا می‌کند. این لپ‌تاپ هزار دلاری قرار است مهرماه وارد بازار جهانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها