نتایج یک تحقیق جدید در انگلیس نشان می‌دهد گروه‌های تبهکار در این کشور رو به استفاده از کودکان کم سن و سال آورده‌اند. خشونت و آزار جنسی کودکان در بریتانیا از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون ۲۰۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۶۲

به گزارش مهر، نتایج یک تحقیق جدید که توسط «جامعه کودکان انگلیس» انجام شده نشان می‌دهد کودکان کم سن وسال دبستانی که فقط هفت سال سن دارند از سوی گروه‌های تبهکار مورد بهره‌برداری قرار گرفته و اغلب برای جابه‌جایی موارد مخدر و سرقت از آنها استفاده می‌شود. علاوه بر آن تبهکاران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از کودکان کم‌سن و سال برای انجام اقدامات مورد نظر خود استفاده می‌کنند. بی.بی.سی، درباره یکی از همین کودکان می‌گوید که وقتی ۱۲ سال داشت، پس از دوره‌ای خشونت جسمی و آزار جنسی توسط یک عضو خانواده، با یکی از چنین گروه‌هایی آشنا شد. او ابتدا شروع به مصرف کوکائین کرد و سپس به فروشنده مواد مخدر برای این گروه تبدیل شد. برادرش که دو سال از او بزرگ‌تر است هم در این کار مشارکت دارد.
طی پنج سال گذشته به طور میانگین روزانه ۷۰۰ تماس از سوی افسران پلیس لندن با اسکاتلند یارد برقرار شده است که در مورد احتمال جدی سوءاستفاده جنسی، ازدواج اجباری، زورگیری و موارد مشابه بوده است. لارا، رئیس خیریه کودکان بریتانیا (NSPCC) در این مورد می‌گوید: «فکر کردن به این‌که در هر روز، پلیس پایتخت با صدها کودک روبه‌رو می‌شود که از امنیت کافی برخوردار نیستند، شوکه‌کننده است». طی پنج سال منتهی به سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۴۷۰ هزار گزارش در مورد شرایط تهدیدآمیز برای کودکان پایتخت به پلیس بریتانیا گزارش شد که از این میزان نزدیک به ۱۴۰ هزار مربوط به خشونت خانگی و حدود ۹۰ هزار به گم‌شدن کودکان مرتبط بوده است. همچنین ۲۰ هزار گزارش در مورد سوءاستفاده جنسی بوده و ۲۶ هزار مورد نیز زورگیری از کودکان گزارش شده است. روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به همین موضوع نوشت: از سال ۲۰۱۰ میلادی که محافظه‌کاران بر سر کار آمده‌اند، پلیس پایتخت بریتانیا 6000 نفر از افسران و 5000 نفر از کارکنان غیرنظامی خود را به دلیل کاهش بودجه تعدیل کرده است.
دو هفته پیش پلیس انگلیس از بازداشت حداقل ۴۴ نفر در ارتباط با تحقیقات آزار و اذیت جنسی کودکان در شمال این کشور خبر داد. به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، پلیس وست یورکشایر اعلام کرد: 36 مرد و سه زن طی دو هفته گذشته در ارتباط با تحقیقات پرونده آزار و اذیت جنسی کودکان دستگیر شده‌اند. این تحقیقات مربوط به پرونده‌های آزار و اذیت جنسی کودکان در شهرهای دوسبری و باتلی طی سال‌های 1995 تا 2002 میلادی است. بازداشت این افراد پس از دستگیری پنج مرد دیگر در اواخر سال گذشته است. یک مقام ارشد پلیس انگلیس در این‌باره گفت: امیدواریم بازداشت‌های اخیر به مردم اطمینان دهد که ما همچنان متعهد به مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها