آذر ماه سال 1396، یک تیم کوهنوردی 14 نفره از مشهد برای صعود به قله اشترانکوه لرستان عازم منطقه شد، اما در مسیر بازگشت براثر ریزش به‌همن دچار حادثه گردید و 9 نفر از کوهنوردان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۶۸

اینک در حالی که یک سال و نیم از حادثه قله کل جنو می‌گذرد، این پرونده با ابلاغ اخیر وزارت ورزش، وارد مرحله تازه‌ای شده است. در نامه‌ای که از سوی محمدرضا داورزنی (معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای) برای فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی ارسال شده، آمده است: به‌دلیل حادثه اشترانکوه، پروانه فعالیت دو باشگاه آزادگان و پلنگ برفی تا اطلاع ثانوی باطل می‌گردد.
همین تصمیم واکنش انجمن کوهنوردان ایران را به همراه داشت. آنها معتقدند وقتی هنوز رای دادگاه صادر نشده چرا باید وزارت ورزش تصمیمی بگیرد که تبعات منفی بسیاری برای جامعه کوهنوری به همراه خواهد داشت؟ کاوه کاشفی، رئیس سابق هیات کوهنوردی استان تهران درباره این تبعات می‌گوید: گروه‌هایی در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است که نظارتی هم روی کار آنها نیست. ما با این خطر مواجه هستیم که مدیران باشگاه‌ها منفعل شوند و تن به اجرای برنامه‌ها ندهند و ورزشکاران هم از باشگاه جدا شوند و عضو گروه‌های غیر رسمی گردند. انجمن نگران فعالیت باشگاه‌ها است چرا که خطر تعطیلی باشگاه‌ها مساله‌ای جدی است. اگر ما نگران بروز حوادث تلخ اینچنینی هستیم راهش تعطیل کردن باشگاه‌ها نیست.
گفته می‌شود تاکنون سابقه نداشته که پروانه یک باشگاه کوهنوردی در ایران لغو شود و حکم اخیر وزارت ورزش، در نوع خودش بی‌سابقه بوده است. عباس محمدی، مدیر انجمن دیده‌بان کوهستان در این باره می‌گوید: در طول سال تصادفات رانندگی زیادی می‌شود، اما آیا راهنمایی و رانندگی یا آموزشگاه‌های رانندگی را تعطیل می‌کنند؟ اگر هواپیمایی سقوط می‌کند و افراد زیادی کشته می‌شوند سازمان هواپیمایی یا شرکت‌های هواپیمایی را تعطیل می‌کنند؟ امیدواریم در مورد لغو مجوز دو باشگاه کوهنوردی هم تصمیم بهتری گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها