کلیک شما

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۶۱

سمیرا رستگار:
در دانشگاه مشاهده کردم دوستانم در نرم‌افزار اکسل، مجموع ستون‌ها و سطرها را محاسبه می‌کردند، چطور می‌‌توانم این کار را بکنم؟

کلیک:
این کار بسیار ساده است. ابتدا اطلاعات مربوط به جدول خود را انتخاب کرده و سپس روی زبانه بالای صفحه به نام Insert کلیک و گزینه Table را انتخاب کنید. در پیامی که برای شما باز می‌شود، می‌توانید با تیک زدن گزینه my table has headers، عناوین هر ستون جدول را بر اساس متن سطر نخست انتخاب کنید و در غیر این صورت شاهد ایجاد عنوان برای هر سطر خواهید بود.
در ادامه می‌توانید برای محاسبه جمع مقادیر هر ستون، آن را انتخاب کرده و از زبانه Home و در سمت راست بالای صفحه گزینه AutoSum را انتخاب کنید.
برای دستی وارد کردن فرمول نیز کافی است خانه مربوط به نتیجه را به دلخواه خود انتخاب کنید و سپس داخل آن برای جمع، عبارت Sum را وارد کرده و سپس بخش‌هایی را که جمعشان را می‌خواهید، با ماوس انتخاب کنید. همین کار برای سطرها نیز قابل استفاده است.
همچنین می‌توانید با کلیک روی عبارت fx در نوار چسبیده به داده‌های خود، فرمول‌های بیشتری را در اختیار داشته باشید.

جواد سیرجانی:
در یک کافی‌نت، وب‌سایت‌هایی را دیدم که به شکل یک برنامه روی دسکتاپ بودند. چطور می‌توانم این کار را در رایانه‌ام انجام دهم؟

کلیک:
انجام این کار پیچیده نیست. در ادامه نحوه ایجاد چنین دسترسی‌های سریعی را در محبوب‌ترین مرورگر جهان، یعنی گوگل کروم آموزش می‌دهیم. برای این کار باید ابتدا روی شکل آچاری که در سمت راست بالای صفحه روی علامت سه نقطه قرار دارد، کلیک کنید تا منوی گوگل کروم برای شما باز شود. در فهرست باز شده دنبال گزینه more tools بگردید. با بردن نشانگر ماوس روی این گزینه، یک نوار دیگر برای شما باز خواهد شد که دومین گزینه آن Create shortcut… نام دارد و با کلیک روی آن می‌توانید سایت یاد شده را شبیه یک برنامه روی دسکتاپ خود داشته باشید. البته یک گزینه به نام open As window نیز وجود دارد که با تیک زدن آن و کلیک روی مسیر دسترسی سریع ایجاد شده، یک صفحه جدید مرورگر برای شما باز خواهد شد. ولی اگر این گزینه را فعال نکنید، کلیک روی گزینه یاد شده، آن وب‌سایت را در قالب یک تب جدید در مرورگر فعلی شما باز خواهد کرد.
این کار برای هر وب‌سایتی ممکن است و در بیشتر موارد نیز دسترسی سریع ایجاد شده، لوگوی همان وب‌سایت را خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها