در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
تلویزیون یکسری برنامهها را به نام برنامه تولیدی خود عرضه میکند؛ در حالی که تولید یا تأیید شده همان حامیان مالی هستند و هدف شان تا حد زیادی پولسازی است که نوعی جفا به حقوق مخاطب و بیاخلاقی رسانهای محسوب میشود.
ما در اصول اخلاق حرفهای روزنامهنگاری این مساله را داریم که محتوای رسانهای و تولید شده رسانه باید به گونهای عرضه شود که توسط مخاطب قابل تشخیص و تفکیک از آگهی بازرگانی یا برنامهای که جنبه مالی دارند، باشد.
این نوع برنامهها، فرهنگ کار در جامعه را نابود میکنند؛ کسی که میتواند با پاسخ دادن به چند سؤال که البته به او کمک میشود
چند میلیون برنده شود، خوانشی که در مخاطب ایجاد میکند این است که فرد لازم نیست تلاش یا تولید کند و از راه سالم به کسب پول حلال بپردازد. این فرد از روی شانس، تصادف و مطالعه مختصر میتواند میلیونها تومان به جیب بزند. همچنین رسانهها را از جایگاه واقعی خود به زیر میکشد و این مساله را در بسیاری از برنامههای تلویزیون در یک یا دو سال اخیر میبینید و بخش غالب برنامهها به خصوص برنامههای ورزشی، این ستاره، مربع و پیامکها شده است.
لازم نیست در تلویزیون و رادیو دهها شبکه وجود داشته باشد؛ تلویزیونی که با کارهای خود اعتماد مخاطب را از دست میدهد، توسعه کمی آن چه تأثیری میتواند داشته باشد؟ بنابراین شاید به جای توسعه کمی باید از هزینهها کم کند تا مجبور به فروش تلویزیون و رادیو به تامینکنندگان مالی آن نشود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: