jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۲۰۱۷۶۶   ۳۱ فروردين ۱۳۹۸  |  ۱۹:۰۰

مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فرآورده هایی که در ماهواره تبلیغ می شوند، شرایط تبلیغ در فضای رسمی را نداشته اند و برای همین سر از ماهواره درآورده اند و برای سلامت این محصولات هیچ ضمانتی وجود ندارد.

داروهای ماهواره ای مورد تائید نیستند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، مهناز خانوی روز شنبه افزود: تبلیغات داروهای طبیعی مشمول ضوابط و مقررات است؛ تبلیغات این فرآورده ها فقط درصورتی در رسانه ها مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی برگزاری جلسات مشترک با معاونت بازرگانی صدا و سیما، مقرر شد که فرآورده های شرکت هایی که قصد تبلیغ محصول خود را دارند، ضمن طی مراحل مشخص، مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید، مشخص شود.

مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متن تبلیغ داروهای طبیعی مورد بررسی قرار می گیرد چراکه سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد که بر همین اساس فرایند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها برای موارد خاص قابل انجام است.

خانوی تاکید کرد: اگر فرآورده ای از شبکه های رسمی تبلیغ نمی شود، به این معنا است که امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشته اند و در نتیجه خرید و مصرف این فرآورده ها اعم از داروهای چاقی، لاغری و انواع مکمل ها ممکن است آسیب رسان باشد و توصیه نمی شود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
مدیحه‌ای برای یک جاسوس

مدیحه‌ای برای یک جاسوس

مدت‌هاست این ستون منتظر است؛ چشم انتظار تولد و به دنیا آمدن. قصه از مرثیه شروع شد. یلی، فرهیخته‌ای، فحلی دستش از دنیا کوتاه شده بود. چند خطی به یادش ادای دین کردم. چند روز بعد بزرگ دیگری پرکشید. باز باید می‌نوشتم.

گفتگو

بیشتر
كودكان دلتایی؛ مبتلا و ناقل

بررسی‌ها نشان می‌دهد سویه دلتای ویروس كرونا نسبت به انواع قبلی مسری‌تر بوده و كودكان بیشتری را به‌صورت علامت‌دار مبتلا می‌كند

كودكان دلتایی؛ مبتلا و ناقل

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر