jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۲۰۱۷۶۶   ۳۱ فروردين ۱۳۹۸  |  ۱۹:۰۰

مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فرآورده هایی که در ماهواره تبلیغ می شوند، شرایط تبلیغ در فضای رسمی را نداشته اند و برای همین سر از ماهواره درآورده اند و برای سلامت این محصولات هیچ ضمانتی وجود ندارد.

داروهای ماهواره ای مورد تائید نیستند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، مهناز خانوی روز شنبه افزود: تبلیغات داروهای طبیعی مشمول ضوابط و مقررات است؛ تبلیغات این فرآورده ها فقط درصورتی در رسانه ها مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی برگزاری جلسات مشترک با معاونت بازرگانی صدا و سیما، مقرر شد که فرآورده های شرکت هایی که قصد تبلیغ محصول خود را دارند، ضمن طی مراحل مشخص، مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید، مشخص شود.

مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متن تبلیغ داروهای طبیعی مورد بررسی قرار می گیرد چراکه سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد که بر همین اساس فرایند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها برای موارد خاص قابل انجام است.

خانوی تاکید کرد: اگر فرآورده ای از شبکه های رسمی تبلیغ نمی شود، به این معنا است که امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشته اند و در نتیجه خرید و مصرف این فرآورده ها اعم از داروهای چاقی، لاغری و انواع مکمل ها ممکن است آسیب رسان باشد و توصیه نمی شود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر

گفتگو

بیشتر
كودكان دلتایی؛ مبتلا و ناقل

بررسی‌ها نشان می‌دهد سویه دلتای ویروس كرونا نسبت به انواع قبلی مسری‌تر بوده و كودكان بیشتری را به‌صورت علامت‌دار مبتلا می‌كند

كودكان دلتایی؛ مبتلا و ناقل

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر