فریبا توکلی، تهیه‌کننده سریال «خاک گرم» که این شب‌ها از شبکه یک پخش می‌شود در گفت‌وگو با ایسنا گفته است:
کد خبر: ۱۱۹۲۴۸۹

متاسفانه همکاران ما که به این اماکن تاریخی و ارزشمند می‌روند، اصول امنیتی و نگهداری از این میراث را رعایت نمی‌کنند و پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کنند.
داستان این سریال پایه باستان‌شناسی واقعی دارد. بعد از زلزله بم، ارگ بم که تخریب می‌شود، مرمت‌کاران می‌روند که این بنا را احیا کنند و در آنجا توسط دکتر شهریار عدل متوجه بستری می‌شوند. دانیال حکیمی در این سریال نقش شهریار عدل را بازی می‌کند و برای یادبود او، اسم دانیال حکیمی را شهریار گذاشتیم.
مرمت‌کاران بعد از این‌که متوجه یک لوح در آنجا می‌شوند، با این‌که فکر می‌کنند قدمت ارگ بم 2000 سال است، لوح را زمان‌بندی می‌کنند و متوجه می‌شوند قدمت ارگ 6000 سال است. داستان سریال خاک گرم بر این اساس شکل گرفته و یافته‌های ما بر اساس تحقیقات و منابع موثق ثبت شده است. در واقع ما با هماهنگی باستان‌شناسی پایگاه جهانی بم و سازمان میراث فرهنگی برای تصویربرداری اقدام کردیم.
در تیتراژ پایانی سریال شناسنامه مکان فیلمبرداری را آورده‌ایم تا مردم بدانند. برای مثال آن خانه‌ای که دانیال حکیمی و فرشته سرابندی حضور دارند، خانه نیست و در حال حاضر آثار ملی است و میراث فرهنگی در آن کار کرده که به خانه گفتمان کرمان تبدیل شده است. ما در این مکان‌ها وسیله بردیم و دکور زدیم. همچنین خانه‌ای که در بم به ما دادند، باغ دولت آباد است. بازیگرانی که با ما به کرمان آمدند باورشان نمی‌شد این استان تا این حد زیباست و می‌گفتند چرا تلویزیون نمایی از این استان به ما نداده است.
سریال 30قسمتی خاک گرم به کارگردانی جواد ارشادسرابی از 24بهمن، هرشب ساعت 22 روی آنتن شبکه یک سیما رفته است .
بازپخش این مجموعه ساعت یک و 30دقیقه بامداد، 10 و 15 دقیقه و 15 روز بعد است.
دانیال حکیمی، فرشته سرابندی، بهرام ابراهیمی، شهروز ابراهیمی، رضا توکلی، معصومه آقاجانی، بهزاد فراهانی، مریم خدارحمی، رضا ایرانمنش، شیوا خسرومهر، ریحانه رضی، رحمان باقریان، دانیال ابراهیمی، آسیه سلطانی، علی نفیسی مریم گودرزی مریم اسلامی، حبیب گوهرگزی و... در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها