گام مهم ایلان ماسک برای فتح ماه

کمتر از دو ماه پیش ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت فضایی اسپیس ایکس از نسل جدید فضاپیماهای این شرکت موسوم به استارشیپ رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۵۰

فضاپیمایی که قرار است در سال 2023 برای اولین بار یک میلیونر ژاپنی را به عنوان گردشگر به دور ماه اعزام کرده و به زمین بازگرداند. از طرفی ایلان ماسک گفته در تلاش است تا شرکت اسپیس ایکس در اواسط دهه 2020، در پروازی آزمایشی، استارشیپ را بدون سرنشین به سوی مریخ روانه کند تا یک قدم مهم برای اعزام انسان به این سیاره برداشته شود.
حال هفته گذشته ماسک با انتشار ویدئویی کوتاه از آزمایش موتور اصلی فضاپیمای استارشیپ با نام «رَپتور»، از عزم جدی شرکتش برای پیشبرد این پروژه جسورانه پرده برداشت. موتور رپتور قادر است نزدیک به 2000 کیلونیوتن نیرو تولید کند. به کمک این نیرو می‌توانیم یک سازه 200 هزار کیلوگرمی را از روی زمین بلند کنیم. تقریبا به اندازه جرم بیش از 200 خودروی پراید!
اسپیس ایکس در حالی در تدارک پیشبرد برنامه ساخت فضاپیمای استارشیپ است که براساس برنامه اعلام‌شده تا پیش از پایان سال جاری خورشیدی، نسخه سرنشین‌دار فضاپیمای دراگون خود را به طور آزمایشی و البته بدون سرنشین به مدار زمین پرتاب می‌کند. این پرواز آزمایشی مقدمه‌ای برای انجام نخستین پرواز سرنشین‌دار این فضاپیما تا پایان سال 98 به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود.

محمدرضا رضایی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها