پدافند هوایی سوریه با مقابله با اهداف متخاصم در آسمان دمشق تعدادی از آنها را سرنگون کرد. به گفته منابع سوری شامگاه جمعه تعدادی موشک از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و از حریم هوایی لبنان به سوی منطقه الکسوه در حومه دمشق شلیک شد. خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) در این رابطه اعلام کرد پدافند هوایی سوریه 8 موشک را بر فراز دمشق سرنگون کرده است. به گفته این منبع یک مقام نظامی توضیح داد که ساعت 23 و 15 دقیقه جمعه‌شب به وقت محلی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از منطقه اصبع الجلیل می‌آمدند.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۷۹

آنها اقدام به شلیک موشک به سوی حومه دمشق کردند که پدافند هوایی سوریه با این موشک‌ها مقابله کرده و بخش عمده‌ای از آن را سرنگون ساخت. تنها یکی از موشک‌ها به انباری در فرودگاه دمشق اصابت کرد. منابع سوری می‌گویند این حمله هیچ تاثیری بر حرکت پروازهای فرودگاه بین‌المللی دمشق نداشته و پروازها طبق برنامه در حال انجام است.
چند روز پیش نیز سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف مهاجمی بر فراز مناطق نزدیک به دمشق درگیر شدند. ارتش سوریه به‌تازگی به سامانه‌های پیشرفته اس-300 روسی مجهز شده‌است و هر یگان از این موشک‌ها توان رهگیری و انهدام طیف متنوعی از هواپیماها و موشک‌های مهاجم را در یک زمان واحد دارد. یک منبع نظامی سوری نیز تایید کرد که هشت فروند موشک اسرائیلی از حریم هوایی لبنان مواضعی در غرب دمشق، پایتخت سوریه را هدف قرار دادند که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه شش مورد آنها را ساقط کردند.
این درحالی است که دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری مدعی شد، بخشی از موشک‌ها به سه هدف در حومه غربی و جنوبی دمشق اصابت کردند که انبارهای تسلیحاتی حزب‌ا... لبنان بوده‌اند. این منبع یادآور شد بزرگ‌ترین هدف حملات، منطقه الکسوه و مناطق دیگر در حومه جنوب‌غربی دمشق بود که مقرها و انبارهای تسلیحاتی ایرانی‌ها و حزب‌ا... لبنان در آنجا قرار دارند. از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ اسرائیل بارها اهداف نظامی ارتش سوریه یا حزب‌ا... لبنان را هدف گرفته و به‌ندرت درباره حملاتش در سوریه اظهار نظر می‌کند.
در یک ماه گذشته این دومین بار است که صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند فرودگاه دمشق را هدف قرار دهند. به گفته روسیه، در حمله پیشین رژیم صهیونیستی، سه هواپیمای مسافربری که در نزدیکی فرودگاه در حال پرواز بوده‌اند، در معرض خطر قرار گرفته‌اند. صهیونیست‌ها چند ماه پیش با مخفی کردن جنگنده‌های خود پشت یک هواپیمای نظامی روس، موجب سقوط این هواپیما شدند.
در تحولی دیگر ارتش سوریه دیروز اعلام کرد که موفق شده است با یک فروند پهپاد حامل موادی با قدرت انفجاری بالا محل نشست تروریست‌های جبهه النصره در حومه شمالی حماه را هدف قرار داده و خسارات بزرگی را به این گروه تروریستی وارد کند. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: نیروهای نظارت و شناسایی موفق به رصد نیروها و نشست شبه‌نظامیان در اطراف شهرک اللطامنه، پایگاه اصلی تروریست‌های جیش العزه، بزرگ‌ترین گروه زیرشاخه النصره در حومه شمالی حماه شدند. گروه تروریستی النصره روز پنجشنبه پس از درگیری‌هایی چندروزه با گروه‌های مورد حمایت ترکیه، کل استان ادلب را به کنترل خود درآورد. النصره و دیگر گروه‌های هم‌پیمان آن از صبح روز جمعه بر شدت حملات خود علیه ارتش سوریه افزودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها