مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: پزشکان قلابی مستقر در سه مرکز درمانی غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۱۷
پزشکان قلابی در سه مرکز درمانی غیرمجاز چابهار دستگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان چابهار، مسعود اعلائی اظهار داشت: پزشکان قلابی مستقر در سه مرکز درمانی غیرمجاز در عملیات مشترک واحدهای غذا و دارو و نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان و با هماهنگی و همراهی پلیس اطلاعات و اماکن عمومی انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار افزود: براساس گزارشات مردمی و بازدیدهای نامحسوس کارشناسان واحد نظارت بر درمان، این مراکز غیرمجاز که دخالت در امر درمان کرده بودند شناسایی و تمامی اسباب و ادوات پزشکی مربوطه ضبط و مراکز متخلف پلمب شدند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی جلسه ای با حضور دادستان چابهار و کارشناسان واحد غذا و دارو و واحد نظارت بر درمان در دفتر دادستان برگزار و بر اساس آن دستور پیگیری صادر شد.

وی گفت: در این مراکز اقدامات درمانی مثل ویزیت، تجویز دارو و حجامت به روش های غیر استریل توسط افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار از قشرهای مختلف مردم خواست به مراکز درمانی غیر مجاز مراجعه نکنند و در صورت مشاهده این قبیل مراکز و افراد، موضوع را به شبکه بهداشت و درمان چابهار گزارش کنند.

اعلائی بر تسریح در رسیدگی به تخلفات افراد فاقد صلاحیت که در امور پزشکی دخالت کرده‌ اند از سوی دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: رسیدگی به وضعیت مکان هایی که اقدام به توزیع داروهای غیر مجاز نظیر مخدرها و روان گردان ها می کنند باید به قید فوریت انجام شود.

وی بیان کرد: برخی ها داروهای تقلبی و خارج از چرخه توزیع قانونی در سوپرمارکت‌ ها، توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز عطاری ها و دکه ها عرضه می کنند که نظارت بر چنین مکان هایی ضروری است.

وی ادامه داد: اقدامات سریع و فوری در برخورد با پزشکان قلابی و عرضه کننده های داروهای مخدر و روان گردان در خارج از شبکه توزیع رسمی از دیگر موارد مهم است که انتظار می رود دستگاه قضایی به آن ورود جدی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها