اسلام‌هراسی طبق مصطلح رایج، ایجاد هراس و نفرت برنامه‌ریزی‌شده از اسلام و مظاهر اسلامی و در نتیجه روا شمردن گونه‌های مختلف تبعیض، خشونت و نیز اعمال محرومیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ارتباطی علیه مسلمانان و نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط است.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۶۸

به گزارش جام‌جم، کتاب اسلام‌هراسی در رسانه‌های غربی از پنج بخش و 13 فصل تشکیل شده است. در بخش اول، مباحثی مقدماتی پیرامون سه مفهوم اصلی کتاب؛ اسلام‌هراسی، رسانه‌های جمعی و تهدید اسلامی مطرح می‌شود.

بخش دوم به بررسی دو مبنای نظری پژوهش، شرق‌شناسی و برخورد تمدن‌ها و همچنین مروری بر پیشینه تحقیقات اسلام‌هراسی اختصاص دارد. بخش سوم به زمینه‌ها و نقاط عطف عمدتا بحرانی توجه به اسلام و مسلمانان در غرب طی نیم قرن اخیر پرداخته است. در بخش چهارم، شواهد و مؤیدات وجود اسلام‌هراسی در انواع گوناگون وسایل ارتباط جمعی اعم از رسانه‌های چاپی، تصویری و آنلاین تشریح شده و در نهایت در بخش پنجم، ادله منتقدان و منکران وجود اسلام‌هراسی در غرب به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این کتاب را عباس عیسی‌زاده در 337 صفحه نوشته و انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در شمارگان هزار نسخه و با قیمت 24 هزار تومان به بازار نشر عرضه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها