دو کارمند با انگیزه اخاذی 40 هزار دلاری از تاجر چای، نقشه ربودن وی را طراحی کرده و با همدستی پلیس‌های قلابی آن را در فرودگاه به اجرا گذاشتند.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۲۴

به گزارش جامجم، ظهر یازدهم مهر امسال مرد جوانی با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از ربوده شدن پدر 70سالهاش که تاجر چای است، خبر داد. به گفته او، آدمرباها برای آزادی این تاجر 40هزار دلار خواسته بودند.

با دستور قضایی پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد. شاکی به افسر تحقیق گفت: پدرم تاجر چای است و پس از بازگشت از هند، در فرودگاه امام خمینی(ره) از سوی افرادی ربوده شد. آدمرباها در تماس با من گفتند برای آزادی پدرم و زنده ماندن وی باید 40هزار دلار بپردازم. آنها خواستند، پول را به خانهای در باغ متروکه اطراف تهران ببریم و زیر درختی خاک کنیم.

در جریان تحقیقات از خانواده تاجر ربوده شده معلوم شد که فقط دو نفراز کارکنان شرکت آنها از این سفر و ساعت حرکت پرواز مرد تاجر خبر داشته و به آنها ظنین هستند. بنابراین این دو کارمند به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران احضار شدند. آنها اظهارات ضد و نقیضی مطرح کردند، اما در ادامه تحقیقات به آدمربایی اعتراف کردند.

یکی از متهمان به افسر تحقیق گفت: ما از وضع مالی مرد تاجر باخبر بودیم و تصمیم گرفتیم با ربودن وی از خانوادهاش 40 هزار دلار اخاذی کنیم. موضوع را با سه نفر از دوستانمان در میان گذاشتیم که قبول کردند به ما کمک کنند. چند بار قصد اجرای نقشه آدمربایی را داشتیم که نشد. سرانجام در بازگشت تاجر چای از سفر هند نقشه را به اجرا گذاشتیم. دو نفر از همدستانمان، تاجر را ربوده و نفر سوم با خانوادهاش تماس گرفت.

با اعتراف وی و همدستش، سه متهم دیگر تحت تعقیب قرار گرفتند. این در حالی بود که خانواده تاجر هم با حضور در پلیس آگاهی اطلاع دادند که آدمرباها پنج ساعت بعداز گروگانگیری او را رها کردهاند.

مرد تاجر در پلیس آگاهی حاضر شد و به افسر تحقیق گفت: زمانی که از گیت فرودگاه بیرون آمدم، دو مرد که سلاح، شوکر و بیسیم همراهشان بود به من نزدیک شده و با معرفی خود به عنوان پلیس اطلاعات و امنیت، مرا ربوده و همراه خود بردند.

سرانجام مخفیگاه دو آدمربای فراری نیز در تهران شناسایی و آنها ظهر و عصر جمعه بازداشت شدند. آنها در بازجویی پلیسی اعتراف کردند که مرد تاجر را با جعل عنوان پلیس ربودهاند و قرار بوده نفری هزار دلار بابت این آدمربایی دریافت کنند که موفق نشدند.

در مرحله بعدی تحقیقات آخرین عضو باند هم شناسایی و دستگیر شد. با اعتراف متهمان، آنها روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها