راه‌های ضبط تماس تلفنی در اندروید و آیفون

کی چی گفت؟

«برای سرویس‌دهی بهتر، تماس شما با این مرکز ضبط می‌شود». این جمله را احتمالا بارها در تماس با مراکز مختلف شنیده‌اید، اما ضبط تماس تلفنی تنها مخصوص پشتیبانی‌های اداری نیست و ممکن است کاربران عادی هم به دلایلی نیاز به ضبط تماس‌شان پیدا کنند برای یک مصاحبه تلفنی، استفاده در پادکست یا حفظ اطلاعات یک تماس مهم.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۳۳

به هر حال، راهکارهای گوناگون سختافزاری و نرمافزاری برای ضبط تماس روی تلفنهای همراه وجود دارد که در این مطلب روشهای نرمافزاری روی گوشیهای اندرویدی و آیفون را بررسی میکنیم. به این نکته توجه داشته باشید که پیش از ضبط باید مخاطب را از انجام این عمل آگاه کنید تا از نظر قانونی به مسالهای برنخورید.

ضبط تماس در اندروید

با وجود اینکه برخی سازندگان مانند وانپلاس، شیائومی و هواوی امکان ضبط تماس را در نسخههای اندروید مخصوص گوشیهایشان میگذارند، ولی این قابلیت در اندروید بهصورت بومی تعبیه نشده است. برای انجام این کار میتوان از اپهای موجود در پلیاستور استفاده کرد که آنها را معرفی میکنیم. احتمال دارد یک نرمافزار روی برخی گوشیها کارکرد درستی نداشته باشد و در این موارد گزینههای دیگر را امتحان کنید.

امکانات متنوع و رایگان

Call Recorder - ACR یکی از بهترین برنامههای ضبط تماس تلفنی برای اندروید است که با توجه به رایگان بودنش، امکانات متنوعی را در اختیار کاربران میگذارد.

هنگامی که این اپ را نصب و اجرا میکنید، اعلانی در نوار بالای گوشی ظاهر میشود که نشانگر ضبط خودکار تمام تماسهای ورودی و خروجی است. به جز این ضبط خودکار، در ACR میتوانید براساس مخاطبان یا شماره تلفن تعیین کنید کدام تماسها ضبط شوند. نگران پر شدن فضا هم نباشید! این نرمافزار بهطور خودکار تماسهای ضبط شده قدیمی را پاک میکند (مگر آنکه به آنها برچسب مهم بزنید تا پاک نشوند).

ACR میتواند به فرمتهای زیادی ضبط را انجام دهد؛ از MP3 و WAV بگیرید تا OGG و حتی FLAC. این اپ یک نسخه پرو و بدون تبلیغات هم دارد که به کاربر اجازه میدهد تماسها را در سرویسهای ابری مانند دراپباکس ذخیره کند.

ضبط تماسهای اینترنتی

Cube Call Recorder تنها برنامهای در این فهرست است که نه فقط امکان ضبط تماسهای تلفنی عادی را به شما میدهد، بلکه به کمک آن میتوانید تماسهای اینترنتی از جمله اسکایپ، واتساپ، وایبر، ایمو، لاین و دیگر سرویسها را هم ضبط کنید. البته کارکرد این ویژگی بسته به دستگاه متفاوت است و شاید روی برخی دستگاههای اندرویدی جواب ندهد.

صدای ضبط شده توسط این اپ کیفیت بالایی دارد و میتوانید تماسهای ضبطشده مهم را ستارهدار کنید تا راحتتر به آنها دسترسی داشته باشید. اما جذابیتهای ضبط‌‌‌کننده Cube به اینجا ختم نمیشود. امکان ضبط براساس مخاطبان خاص، ضبط خودکار همه تماسها، ضبط دستی یک تماس و پخش در داخل خود برنامه هم در فهرست قابلیتهای Cube Call Recorder دیده میشود. به همه اینها رایگان و بدون تبلیغ بودن این اپ را نیز اضافه کنید تا به یکی از بهترین گزینهها برای ضبط تماسهای تلفنی برسید!

ضبط با تکان دست

از بهترین برنامههای اندروید برای ضبط تماسهای تلفنی، Automatic Call Recorder
از شرکت Appliqato است که سابقه زیادی هم در این زمینه دارد. از نظر پشتیبانی از دستگاههای مختلف هم این اپ بسیار خوب عمل میکند.

این نرمافزار سه حالت ضبط خودکار به کاربران ارائه میکند: ضبط همه تماسها (حالت پیشفرض) که تمام تماسها را بجز مخاطبانی که مستثنا شدهاند، ضبط میکند. ضبط نکردن همه تماسها بجز مخاطبان تعیینشده و حالت سوم، ضبط تماس با شمارههایی که در فهرست مخاطبان نیستند. علاوه بر این، امکان ضبط هنگام شروع تماس و همچنین از طریق تکان دادن گوشی از قابلیتهای جالب این اپ به شمار میآید.

Automatic Call Recorder هم در ذخیرهسازی تماسهای ضبطشده مثل ACR عمل میکند. یعنی براساس میزان حافظهای که در آن تنظیم کردهاید، تماسهای قدیمی حذف میشود، مگر اینکه بهطور دستی تماس مهم ضبطشدهای را ذخیره کنید.

کارکردی ساده و سرراست

نرمافزار رایگان Call Recorder از شرکت lovekara یکی دیگر از برنامههای بسیار خوب برای ضبط تماس در گوشیهای اندروید است.

دقت کنید که نام شرکت را به عمد بیان کردهایم، چراکه برنامههای دیگری نیز با این اسم در پلیاستور گوگل وجود دارد.

محیط این برنامه بدون شک شما را یاد اپهای چند سال پیش خواهد انداخت! اما نگذارید این محیط نهچندان جذاب، کارکرد ساده و سرراست برنامه را تحتالشعاع قرار دهد. با اجرای این نرمافزار تمام تماسهایتان (چه ورودی و چه خروجی) بهصورت خودکار ضبط میشود و پس از ضبط میتوانید در محیط برنامه آنها را مدیریت کنید. یکی از امکانات کاربردی
Call Recorder ذخیرهسازی تماسهای ضبطشده با فرمت mp3 در حافظه جانبی گوشی است که برای کسانی که از گوشیهای اندرویدی قدیمیتر با حافظه داخلی پایین استفاده میکنند، یک مزیت بزرگ به حساب میآید.

کیفیت بالای ضبط صدا

Super Call Recorder از جمله اپلیکیشنهایی است که به جای امکانات متنوع، تمرکز را روی کیفیت و کارایی میگذارد. این اپ هم مانند دیگر مواردی که معرفی شد، عمل ضبط را بهصورت خودکار انجام میدهد و با هر نسخهای از اندروید هم کار میکند. نکته مهم در مورد این اپ رایگان، کیفیت ضبط صدای آن است که برخلاف بعضی اپلیکیشنها که در ضبط صدای ورودی خوب عمل نمیکنند، صدای هر دو طرف را بهصورت شفاف و بلند ضبط میکند. ویژگی دیگر آن، امکان پخش تماسهای ضبطشده در داخل خود اپ است که نیاز به استفاده از برنامههای پخشکننده مجزا را از بین میبرد. محیط این ضبطکننده تماس، ساده و بدون شلوغی طراحی شده که استفاده از آن را برای کاربران عادی و غیرحرفهای هم آسان میکند.

به دلیل آنکه تماسهای ضبطشده در Super Call Recorder با فرمت MP3 هستند، امکان بهاشتراکگذاری آسان آنها، ذخیره در حافظه جانبی و همچنین انتقال به رایانه وجود دارد.

ضبط تماس تلفنی در آیفون

آیفون در زمینه ضبط تماسهای تلفنی به دلایل امنیتی سختگیرانهتر از اندروید عمل میکند و بهصورت عادی اجازه انجام این کار را به کاربر نمیدهد. تنها راه پیش پای اپلیکیشنها برای ضبط مکالمه، استفاده از سیستم کنفرانس تلفنی است. یعنی به این صورت که شما زمان مکالمه با یک شخص با سرویس مورد نظر هم تماس برقرار میکنید (یا با اجرای اپلیکیشن یا شمارهگیری مستقیم یک شماره خاص) و این سرویس، مکالمه شما را بهعنوان یک مخاطب سوم ذخیره میکند. اما استفاده از این نوع برنامهها در کشور ما امکانپذیر نیست، زیرا شماره سرویس مربوط به یک کشور مشخص است و نه یک شماره جهانی و علاوه بر این، تقریبا تمام اپلیکیشنهایی که این امکان را عرضه میکنند، پولی هستند و آن هم بهصورت مبلغ بر اساس زمان مکالمه! البته کسانی که آیفون جیلبرک شده (Jailbreak) داشته باشند، میتوانند از ابزارهایی مانند iOS Call Recorder یا AudioRecorder برای ضبط تماس استفاده کنند.

محمود صادقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها