گلایه از بلاتکلیفی مدیریت سینما

کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما در رابطه با بلاتکلیفی مدیریت سینمای کشور با جشنواره فیلم فجر گفت: بزرگ‌ترین مشکل امروز ما در سینما حضور مدیرانی است که از دل سیاست و دولت‌ها بیرون آمده اند و به همین دلیل هیچ دغدغه جدی برای رشد و تعالی سینمای کشور ندارند و تنها براساس منافع شخصی خود و دولت‌های متبوع‌شان کار می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۲۲

کارگردان فیلم سینمایی «شب بیرون» در گفتوگو با سینماپرس افزود: سینماگران دغدغه سینما دارند، دغدغه رشد و تعالی فرهنگ و هنر را دارند، تجربه دارند، سابقه دارند، نام خودشان را به هر قیمتی خراب نمیکنند و به هر وسیلهای شده سعی میکنند بهترینها را برای خود و همکارانشان فراهم کنند. اما در میان مدیران سینمایی که این سالها شاهد رشد فزاینده آنها در پستهای ابداعی متعدد هستیم این اتفاقات وجود ندارد و آنها هیچ دغدغهای برای تعالی سینمای کشور ندارند و تنها به سیاستهای جناحی و فکری خود فکر میکنند!

او ادامه داد: مدیران سینمایی همواره نظرشان این است که سینمای ایران در شرایط مناسبی قرار دارد و نیازی به اصلاح آن نمیبینند. این در حالی است که شرایط سینمای کشور از نظر عموم سینماگران بسیار بحرانی است و بخصوص جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور در معرض آسیبهای جدی قرار دارد که میتواند منجر به حذف شدن و فروپاشی اش شود؛ از این رو تا اداره سینمای کشور به دست سینماگران واقعی، قدیمی، باتجربه و متعهد نیفتد و همچنان دولتها بخواهند سینمای کشور را اداره کنند ما شاهد همین وضعیت بغرنج خواهیم بود.

کارگردان فیلم سینمایی «بوفالو» تأکید کرد: مشکل ما آنجا است که ساز و کارها به دست کسانی که شایستگی جدی دارند سپرده نمیشود و باندبازیها همیشه در سینمای ما حرف اول و آخر را میزند!

این سینماگر سپس با بیان اینکه فشار روی سینماگران زیاد است، خاطرنشان کرد: وضعیت امروز کشور به گونهای شده که اصولا حوزه مهم فرهنگ و هنر و سینما در درجه اول اهمیت قرار ندارد و حتی مدیران سینمایی توجه اصلی شان به سینما نیست! ما با شرایطی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم که در آن فشار زیاد است و این فشار زیاد باعث شده تا فرهنگ و هنر در آستانه اضمحلال باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها