محمدحسین برخواه در گفت‌وگو با جام جم:

سخت است جای خالی بهداد را پر کنیم

حالا بدون شک سبک‌ترین آدم روی زمین است. پس از این‌که چهار وزنه‌بردارش اوت کردند انتقادها شدت گرفت. همه می‌گفتند یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ ایران رقم خواهد خورد؛ اتفاقی که البته نیفتاد.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۳۰

دو طلای سهراب و بهداد و یک نقره و برنز سعید علی حسینی و علی هاشمی یکی از بهترین نتایج ایران پس از انقلاب را رقم زد. با این حال برخواه کار سختی را در پیش خواهد داشت. مسابقات جهانی در پیش است و با خداحافظی بهداد سلیمی و این‌که کیانوش رستمی هم همراه تیم اعزام نخواهد شد شرایط بغرنج‌تر از گذشته خواهد شد. با محمدحسین برخواه پس از پایان رقابت‌های بازی‌های آسیایی برای دقایقی گفت‌وگو کردیم.

او درباره عملکرد تیمش در این رقابتها گفت: اول از همه باید این پیروزی را به همه مردم ایران تبریک بگویم. مردم این موفقیت از آن شماست. میتوانید به این دو قهرمان افتخار کنید. واقعا عالی کار کردند و توانستند شما را خوشحال کنند. هم به بهداد و هم به سعید تبریک میگویم که غیرت به خرج دادند. بهداد مردانه جنگید. در دو، سه ماه اخیر خیلی سخت تمرین کرد و پر تلاش و قوی در این مسابقات ظاهر شد. واقعا جنگید. الان که این مسابقات به پایان رسیده است این حرف را میزنم. بهداد در چند ماه قبل حالش زیاد خوب نبود. خدا را شکر میکنیم هر دو قهرمان ما خوب کار کردند.

به او گفتیم بهداد انگار میترسید؛ ترس از اینکه نکند داوران دوباره برای او مشکلساز شوند که او این واکنش را نشان داد: «دیگر شما میدانید که در چند سال اخیر با بهداد چطور رفتار کردند. در حرکت اول که بهداد روی تخته میرفت، به او گوشزد کردم که حواست باشد. داورها منتظر یک آتو هستند تا از تو خطا بگیرند. خدا را شکر که ختم به خیر شد.»

سرمربی تیم ملی درباره سعید علی حسینی هم گفت: «سعید هشت سال از وزنهبرداری دور بود و زحمت زیادی کشید تا به این جایگاه برسد. او غیرت کرد و نقره گرفت. واقعا غیرت کرد. در ماههای گذشته یک عمل جراحی سنگین داشت و با غیرت مثالزدنیاش موفق شد خودش را به این مسابقات برساند.»

پس از بازیهای آسیایی، رقابتهای جهانی آغاز میشود. بهداد سلیمی که خداحافظی کرد و کیانوش رستمی هم که قرار است راهی این مسابقات نشود. قرار است مسئولان کادر فنی چه کار کنند که برخواه این واکنش را نشان داد: «ما علی داوودی را داریم که چند وقت قبل در مسابقات جوانان جهان قهرمان شد. او سال آینده هم در رده جوانان است. همایون تیموری هم همینطور. آنها الان در اردو هستند و دارند خوب کار میکنند. بین آنها انتخابی برگزار میکنیم و نفر برتر را به این مسابقات میبریم. پر کردن جای بهداد خیلی سخت است اما رفته رفته باید به جوانها فرصت داد تا جای هیچ نگرانی نباشد. البته ما در مسابقات قبل به آنها میدان دادهایم. امیدوارم که جای ملی پوشان را پر کنند.»

از برخواه خیلی شفاف سوال کردیم که در روزهای قبل تحت فشار بودید. بخصوص پس از اوت کردن 4 وزنهبردار. در این مورد حرف میزنید که برخواه گفت: «در این مسابقات چیزی که اهمیت دارد سکو و مدال است. ما هم برنامه داشتیم برای بچهها و میخواستیم طبق برنامه بیایند و در این کورس قرار بگیرند. من پیش از اعزام هم با خیلی از رسانهها حرف زدم. حذف دو تا از وزنه برداران ما قابل پیشبینی بود. مجید عسکری را که خیلی شفاف اعلام کردیم در شرایطی نیست که وزنه بزند. حذف او را پیشبینی میکردیم و این را میدانستیم که اگر مجید حذف کند چون نخستین وزنهبردار ماست بار روانی زیادی روی تیم میگذارد که این اتفاق هم افتاد. من راضی به فرستادن کیانوش به این مسابقات نبودم و در نهایت هم دیدید که چه اتفاقی افتاد.

برای علی مکوندی و براری هم حداقل وزنهها را انتخاب کردیم تا در کورس بمانند. واقعیت این بود که فکر میکردیم بهتر وزنه بزنند. در رکوردگیریهایی که 50 روز پیش انجام دادیم و با وزنههایی که ثبت کرده بودند انتظارات دیگری داشتیم؛ انتظاراتی که این دو ورزشکار را هم روی سکو بفرستد. ما انتظار داشتیم وزنهبردارانمان بروند روی تخته و بجنگند که این اتفاق نیفتاد. در هر صورت خدا را شکر میکنیم که با دو طلا و یک نقره و برنز کارمان را در این رقابتها به پایان رساندیم.»

مرتضی رضایی

خبرنگار اعزامی به بازیهای آسیایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها