کف‌پوش خانه‌ات را بشناس

از فرش کاشان تا لمینت و سرامیک

از دیرباز، پوشش بیشتر اتاق‌های خانه ایرانی فرش بوده است. اما با مدرن شدن زندگی‌ها، افراد ترجیح می‌دهند بخشی از خانه و محل زندگی خود را از کفپوشی جدای فرش بپوشانند تا ظاهر متفاوت و زیباتری به محیط ببخشد.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۴۴

انواع سرامیکها، سنگها و پارکتها از جمله کفپوشهایی است که معمولا مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع کفپوشها

فرش: فرش بهعنوان یکی از قدیمیترین کفپوشها، علاوه بر نرمبودن، به اتاق گرما و حس آرامش میدهد. جارو کردن مختصر بهطور روزانه برای نگهداری آن کفایت میکند.

در خرید فرش دقت کنید که فرشهای ارزانقیمتتر معمولا به دلیل رفت و آمد زیاد بهسرعت آسیب میبیند.

کفپوش وینیل یا PVC: این نوع کفپوش بیش از هر چیز مناسب نصب داخل آشپزخانه یا حمام بوده، زیرا نگهداری از آن بسیار راحت است. از طرفی، وینیل یکی از ارزانترین کفپوشهاست. برخی از آنها با طرح چوب عرضه میشود و با طرحهای متنوعی که دارد، میتوان آن را با محیط هماهنگ کرد. این کفپوش راحتترین نوع برای نگهداری است.

کفپوش چوب: کفپوش چوب یکی از گرانقیمتترین و از سویی بادوامترین کفپوشها برای اتاق نشیمن است.

بین 15 تا 30 سال گارانتی دارد. از آنجا که کفپوش چوبی ممکن است به مرور زمان تاب بردارد، برای استفاده در فضاهایی که در معرض نور آفتاب مستقیم قرار دارد، گزینه مناسبی نیست و در زیر آن هم نمیتوان از لایه حرارتی استفاده کرد. نگهداری کفپوشهای سختی چون چوب کار دشواری است و به طور کلی، نگهداری آن نسبت به دیگر کفپوشها
دشوار است.

چوبهای مهندسی شده: این قبیل کفپوشها ظاهری شبیه به کفپوشهای چوبی سنتی دارند و چون از چند لایه ساخته شده، در مقابل برخی عناصر نسبت به کفپوشهایچوبی مقاومترند و حتی در زیر آن میتوان از لایه حرارتی استفاده کرد.

کفپوش لمینت: این نوع کفپوش ارزانتر از نوع چوبی است، اما کاربرد آن شبیه کفپوش چوبی است. نصب و نگهداری از آن راحت است. تنوع طرح آن بسیار بالاست، اما سرد تر از فرش است.

کفپوش سرامیک: این نوع سرامیک را کمتر در اتاق خواب استفاده میکنند؛اما بهدلیل دوام بالا و زیبایی که دارد کاربرد آن در سایر نقاط منزل مرسوم است.

سرامیک بسیار سرد، سخت و پرسروصداست و گزینه خوبی برای اتاق خواب نیست. این پوشش، سطح مقاومی در برابر آب و مایعات و نفوذ رنگ است، در مقابل رطوبت مقاوم است بنابراین گزینه مناسبی برای کفپوش حمام و آشپزخانه هم بهشمار میرود.

کفپوشی برای اتاق مهمانها

اتاقنشیمن خانه جزو پررفت و آمدترین نقاط خانه محسوب میشود و تمام کفپوشها از قبیل فرش، چوب، وینیل یا PVC، کاشی، سرامیک و پارکت برای کفپوش اتاق نشیمن مناسب است.

جوی که در فضای اتاق حاکم است، به انتخاب کفپوش کمک میکند و به همین دلیل، باید در هر جایی، کفپوش مناسب با آن را نصب کرد. اگر بهدنبال انتقال حس گرما در فضا هستید، فرش یکی از بهترین موارد انتخابی است.

اگر میخواهید فضای اتاق نشیمن شبیه خانههای روستایی شود، کفپوش چوبی انتخاب کنید، ولی اگر در جستوجوی فضایی مدرن و امروزی هستید، کفپوش لمینت بهترین انتخاب است. فاکتور دیگر، دوام و ماندگاری کفپوش است که برای استفاده در اتاق نشیمن، بهدلیل رفت و آمد بالایی که در آن انجام میشود، بویژه برای خانوادههای پررفت و آمد باید یکی از انواع ماندگار را انتخاب کرد.

کفپوش اتاقخواب

کفپوشی که برای اتاق خواب به کار میرود باید علاوه بر ماندگاری بالا، گرم و راحت باشد. استفاده از فرش یا قالیچه روی کفپوشهای سرامیکی، لمینت یا چوب از معمولترین کفپوشهای بهکار رفته در اتاق خواب است.

کفپوشهایی برای آشپزخانه

معمولا از کفپوشهای سخت گرفته تا جنس وینیل برای آشپزخانه مناسباند. اگر میخواهید کفپوش آشپزخانهتان هیچوقت از مد نیفتد، کفپوشهای سخت بهترین گزینه بوده و مقرونبه صرفه نیز است.

اگر به دنبال کفپوش چوبی هستید، انواع مهندسی شده بهترین است و کف آشپزخانه را نسبت به رطوبت و تغییرات دمایی مقاوم میکند. اما کفپوش وینیل، سطح نرمتری را ایجاد میکند و با توجه به ضد آب بودن، مقاومت بالایی دارد و تمیز کردن آن سادهتر است.

منبع: bestatflooring houselogic

ندا اظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها