یک جراح و متخصص چشم هشدار داد: مصرف خودسرانه قطره‌های چشمی می‌تواند سبب بیماری‌هایی همچون گلوکوم و آب مروارید شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۱۶

دکتر مهدی پرورش با تاکید بر این که هیچ دارویی را نباید بدون مشورت پزشک استفاده کرد، گفت: برخی داروهای چشمی حاوی کورتون بوده و میتواند عوارض زیادی را برای فرد از جمله ابتلا به گلوکوم ( آبسیاه) و آب مروارید داشته باشد.

بتامتازون و دگزامتازون قطرههایی با ترکیبات کورتونی هستند که در صورت استفاده طولانیمدت باعث گلوکوم، آب سیاه، افزایش فشارچشم و تخریب عصب بینایی میشوند.

این جراح و فوقتخصص شبکیه افزود: چشم از محلهایی است که جذب دارو در آن خیلی به سرعت انجام میشود. اگرچه مقدار بسیار کمی دارو در آن جای میگیرد، اما مصرف نابجای حتی یک قطره دارو، اثرات زیادی بر چشم میگذارد.

وی درباره شیوه ریختن قطره داخل چشم بیان کرد: اول باید دست را با آب و صابون شستوشو داد، دوم اینکه سرقطره با مژه و پلک تماس پیدا نکند. بعد سطح بیرونی چشم که به سمت بینی نیست را به صورت یک قاشق درآورد و به سمت پایین بکشیم.

وی گفت: پس از آن باید یک قطره داخل آن بچکانیم بعد چشم را ببندیم و با چشم بسته کره چشم را بچرخانیم. همزمان دست را به آرامی روی قسمت داخلی چشم نزدیک بینی نگه داریم تا از خروج قطره از طریق مجرای اشکی جلوگیری شود و قطره مدت بیشتری داخل چشم بماند./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها