9 دلیل برای بروز سرگیجه وجود دارد

وقتی دنیا دور سرتان می‌چرخد

سرگیجه یکی از بدترین احساساتی است که می‌توانیم تجربه کنیم. دلایل این مشکل می‌تواند جزئی یا جدی باشد. موارد زیر 9 دلیل بالقوه برای بروز سرگیجه هستند.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۰۳

میگرن: توجه داشته باشید که سرگیجه گاهی ناشی از عوامل جدیتری مانند میگرن، عفونت یا سکته مغزی است.

قند خون پایین: چه دیابتی باشید و چه نباشید افت قند خون میتواند باعث لرزش و سرگیجه شود. برای بهبود این حالت باید فورا با مصرف یک میان وعده شیرین قند خون خود را افزایش دهید.

کم آبی: کم آبی بدن از عوامل ایجاد سرگیجه است. حتی کمترین میزان
از دست دادن مایعات بویژه بر اثر تعریق در فصول گرم میتواند به بروز سرگیجه منجر شود. بهخاطر داشته باشید که همیشه مایعات کافی
مصرف کنید.

عفونت گوش: عفونت گوش داخلی که بر اثر عواملی مانند عفونت سینوسی، سرماخوردگی، ویروس یا باکتری ایجاد میشود سرگیجه و مشکلات حالت تعادل را بهدنبال دارد. بهتر است مشکل را با پزشک درمیان بگذارید.

داروها: گاهی سرگیجه از عوارض جانبی مصرف برخی داروهاست. اگر بعد از مصرف برخی داروها دچار سرگیجه شدید آن را با پزشک درمیان بگذارید.

کم خونی: یکی از شایعترین علائم کمبود آهن سرگیجه است که به همراه علائم دیگری مانند خستگی و تندشدن ضربان قلب بروز میکند. درمورد راههای جبران کمبود آهن با پزشک مشورت کنید.

آلرژیها : وقتی عوامل حساسیتزا مانند گرده گلها، گرد و غبار یا شوره حیوانات خانگی وارد بدن میشوند، میتوانند انسداد یا التهاب گوش میانی و درپی آن سرگیجه را بهدنبال داشته باشند.

فشار خون پایین: سرگیجه ناشی از فشار خون پایین خود را هنگام تغییر وضعیت از حالت خوابیده به نشسته یا نشسته به ایستاده نشان میدهد. فشار خون پایین جریان خون به مغز را کاهش میدهد و باعث ایجاد سرگیجه میشود.

بیماری مِنِیر: اگر احساس پری گوش یا وز وز گوش را همراه با سرگیجه تجربه میکنید، مشکل شما احتمالا بیماری منیر است. در این حالت، تشکیل مایعات زیاد در گوش ایجاد سرگیجهای را که دورههای طولانی ادامه مییابد به دنبال دارد.

منبع: tiphero

یاسمین مشرف

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها