گلخونه

گل آتشین

با گرم‌تر شدن هوا و نزدیکی به آفتاب‌های داغ ظهر، بالکن خانه‌تان می‌تواند میزبان گل‌های فصل گرما شود؛ گل‌هایی که بتوانند شادی و طراوت خودشان را در داغ‌ترین روزها هم از دست ندهند.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۱۱

اگر بهدنبال چنین گیاهان و گلهایی هستید این هفته ما یکی از آنها را برای شما انتخاب کردهایم، گیاهی که میتواند در برابر تندترین و آتشیترین اشعههای خورشیدخانم هم مقاومت
کند.

صحبت از پریوش است. این گیاه اصالتش به سواحل جنوبی آفریقا بازمیگردد. اگر اسم خرزهره را شنیده باشید پریوش از آن خانواده است؛ گیاهی که با حداقل آب در اوج گرما میتواند برگهای سبز بیضیشکل براق خودش را حفظ کند.

قامت پریوش تا یک متر هم ممکن است رشد کند. البته پریوش گیاهی نیست که بتوان برای مدت طولانی و در فصلهای مختلف روی آن حساب کرد. بهترین زمان پریوش از آغاز فصل گرما تا اوایل پاییز است، گلهای پنجگانه و زیبای این گیاه به رنگهای سفید، صورتی، قرمز تیره و ارغوانی دیده میشود.

آنطور که در برخی منابع آمده است در طب سنتی چین از پریوش برای درمان دیابت و مالاریا هم استفاده میکنند.

پریوش همانطور که از ابتدای این مطلب یادآوری کردم از آفتاب لذت میبرد و هرچه نور بیشتری دریافت کند رشد بهتری خواهد داشت.

برای خاک این گیاه میتوان از مخلوط خاک باغچه، خاک برگ و ماسه استفاده کرد.

در هر ماه با یک بار کود تقویتی به گیاهتان جان دوبارهای بخشید.

گرچه پریوش به کمآبی مقاوم است، اما این دلیل نمیشود که به طور منظم آن را آبیاری نکنید. طراوت و زیبایی گلهای هر گیاهی با آبیاری نسبت مستقیم دارد.

پریوش به گرما مقاوم است. اگر دمای هوا به کمتر از ده درجه کاهش پیدا کند، برگهای آن زرد شده و میریزند.

از آنجا که مقاومت خوبی نسبت به گرما دارد کاشتن پریوش در محیطهای باز و باغچهها و حتی کنار جدول خانه و خیابانها برای داشتن نمای زیباتر توصیه میشود. البته کاشتن و نگهداری از پریوش در بالکن آپارتمانها هم نمای زیبا و رنگینی به خانه شما میدهد.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها