وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگشت به عقب در برابر ارز دیجیتال را بی‌معنا دانست و گفت: مدل آزمایشی ارز دیجیتال ایرانی آماده شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۳۸

بانک مرکزی دوم اردیبهشت امسال در بخشنامهای تاکید کرد به کارگیری ابزار بیت کوین (Bit Coin) و سایر ارزهای مجازی در همه مراکز پولی و مالی کشور ممنوع است.

این بخشنامه، واکنش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به همراه داشت به طوری که محمدجواد آذریجهرمی به مصوبه اخیر بانک مرکزی درباره ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال اشاره کرد و گفت: مصوبه بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار اصلی پولی و مالی کشور در مورد ارزهای رمزنگاریشده مانند بیت کوین که به بانکها و صرافیها اعلام و استفاده از آنها را ممنوع کرده است، به معنای ممنوعیت یا محدودیت بهکارگیری ارز دیجیتال در توسعه داخلی نیست.

وی با یادآوری پروژه مشترک در این زمینه با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه پولی و مالی بانک مرکزی و پستبانک ایران، خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه مشترک برای بررسی میزان پیشرفت این پروژه، اعلام شد مدل آزمایشی آماده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: نتیجه تحقیق باید به پرسشهایی در بخشهای مختلف تبدیل شود تا در حالتهای گوناگون به نمونه رسیده و سپس پیادهسازی آنها انجام شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: نگرانی بانک مرکزی ناشی از خروج ارز و آسیب دیدن مردم و موضوعهای اینچنینی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها