رئیس‌قوه قضائیه با اشاره به برخی فضاسازی‌های اخیر:

مردانه در مقابل هجمه‌ها ایستادگی می‌کنیم

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه قوه قضائیه به بهانه اجرای برخی مجازات‌ها علیه مجرمان گفت: با یک ایستادگی مردانه در مقام این هجمه‌ها باید اقتدار نشان داد البته معنای ایستادن تخلف از قانون نیست؛ باید قانونمند و ضابطه‌مند عمل کنیم و بر حق خودمان اصرار داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۵۱

به گزارش میزان، آیتا... آملی لاریجانی در جمع روسای کل دادگستریها و دادستانهای سراسر کشور با بیان اینکه امروز تمام دشمنان و سلطه جهانی در آنسوی مرزها در مقام این هستند که قوه قضاییه را از انجام وظایفش بازدارند تصریح کرد: در داخل کشور هم این کار را انجام میدهند. یک سرقتی در جایی انجام شد و حدی صورت گرفت؛ حدی که اجرا شد بر حسب موازین بود. اما آمدند و گفتند آقایی چند گوسفند دزدیده و دستش را قطع میکنند؛ اما آن که میلیاردها میبرد هیچ خبری نیست؛ در حالی که هر دو طرف دروغ است. نه آن کسی که سرقت گوسفند کرده بود، جرمش فقط این بود؛ بلکه با استفساری که بنده انجام دادهام، شروری در منطقه بوده که مردم از دستش ناامن بودند و سرقتهای متعدد انجام داده بود؛ از طرف دیگر نیز دستگاه قضایی آیا واقعاً سراغ اصحاب ثروت و قدرت نرفته است؟

وی با بیان این که چه مقدار انسان باید چشمش را بر واقعیتها ببندد که این همه تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضایی را که در مورد این هدف انجام دادهاند نبیند، تصریح کرد: پروندههای مهمی در دستگاه قضا در بحث فساد 3 هزار میلیاردی و امثال آن و دهها و صدها پرونده نظیر آن وجود دارد که رسیدگی شده یا در حال رسیدگی است. آیا دستگاه قضا با اصحاب قدرت درنیفتاده است؟

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه برخی در داخل کشور هم کار دشمن را انجام میدهند گفت: همان تخریبها را با لعاب اصلاح انجام داده و میگویند میخواهیم اصلاح شود؛ اما آیا اصلاح شدن به این است که کل مسئولین قضایی با حرفهای کذب تخریب شوند؟ پس مهمترین مسئله داشتن عزم راسخ برای انجام وظایف، تکالیف و اهداف مهمی است که در قانون اساسی مورد اشاره قرار گرفته است.

قاچاق، وضع اقتصادی کشور را به هم ریخته است

آیت ا... آملی لاریجانی برخورد جدی با جرایم خصوصا جرایمی که امنیت کشور و مردم را از جهات مختلف تحت تاثیرقرار میدهد مورد توجه قرار داد و گفت: امنیت دارای شعبی است که یکی از آنها بحث قاچاق کالاست؛ چرا که وضعیت اقتصادی کشور را به هم ریخته و سالهاست این کار دارد انجام میشود.

وی افزود: آیا درست است گاز و نفت را بدهیم - اگر درست باشد- قرهقوروت وارد کنیم؟ آن وقت کارگاههای پوشاک و تولید کفش ما و دهها و صدها کارگاه ما در حال تقلیل کارگرهایشان هستند که این واقعا یک فاجعه است و همه ما مسئولیم.

با اشرار شوخی نداریم

مبارزه با اشرار که امنیت اجتماعی مردم را بر هم میزنند، نکته دیگری بود که ریاست دستگاه قضا در ادامه به آن اشاره کرد.

وی با تاکید بر جدی گرفته شدن این موضوع در سراسر کشور اظهار کرد: باید با این موضوع با قاطعیت برخورد کرد و اگر در جایی میبینند کسی با ابزار و سلاح به مردم حمله میکند مصداق محاربه است و شما همان مجازاتهایی را که برای محاربه است عملی کنید تا بفهمند دستگاه قضایی و نظام جمهوری اسلامی با کسانی که با سلاح به جان مردم میافتند شوخی ندارد.

آیت ا... آملی لاریجانی با اشاره به مصداقی در این زمینه و انتقاد از فضاسازیهای صورت گرفته در رابطه با اجرای حکم بیان داشت: در یک مورد با سلاح سرقت کردند و حکم صادر شد؛ آنوقت چه بازی درآوردند که مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه عفو کردهاند؛ در حالی که نه مقام معظم رهبری عفو کردند و نه بنده چنین اختیاری را داشتم. داشتند برای عدم برخورد فضاسازی میکردند. البته بنده نمیگویم که قضات شریف و محترم ما ملاحظاتی در مقام رأی نداشته باشند. ممکن است کسی واقعا مستحق تخفیف باشد و قاضیِ رسیدگی کننده به پرونده، خودش این موضوع را بهتر میداند؛ ولی وقتی رأی قاطعی صادر شد و خلاف موازین نیز نبود، باید پای اجرای آن ایستاد و از این جو سازیها نیز هراسی نداشت.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه دادستانی کل باید به دنبال لایحه یا طرحی برای بحث احیا و حفظ حقوق عامه باشد گفت: در این باب اگر لایحه بدهیم به دولت می رود و ممکن است تا برای تصویب به دست مجلس برسد زمان زیادی صرف شود؛ از این رو به نظر ما اگر در باب احیای حقوق عامه طرحی تبیین شود مناسب تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها