حکم سه بار قصاص راننده اتوبوس مرگ که باعث شهادت سه مامور پلیس شده بود، در دیوان عالی کشور تائید شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۳۸

به گزارش جامجم، در این پرونده محمد ثلاث متولد 1346 متهم به سه فقره قتل عمدی و اخلال در نظم عمومی بود. او ساعت 18 و 20 دقیقه 30 بهمن سال گذشته پشت فرمان یک دستگاه اتوبوس نشست و به سمت ماموران که به دلیل تجمع دراویش درمحله پاسداران در آنجا حاضر شده بودند، حمله کرد.

بر اثر این حمله، سه مامور انتظامی به نامهای رضا مرادی، محمدعلی بایرامی و امامی به شهادت رسیدند. راننده اتوبوس در بیمارستان سجاد شناسایی شد.

محمد در همان تحقیقات مقدماتی به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد با توجه به این که عصبانی بوده با اتوبوسی که پیش از این در آن محل پارک شده بود، به ماموران زده است.

متهم درباره علت حضورش در خیابان گلستان هفتم محله پاسداران گفته بود؛ «در حمایت از برادر دینی خود به اسم نعمت در آن محل حضور داشتم. همچنین درباره علت حمله خود به سوی ماموران نیز اعلام کرده بود؛ «عصبانی شدم و پشت فرمان نشستم و به مامورانی که آنها را نمیشناختم زدم. اما در مسلک ما این کار توجیهی ندارد.»

پس از تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست، محاکمه محمدثلاث در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران و بهصورت علنی برگزار شد. در این جلسه اولیایدم سه شهید نیروی انتظامی برای متهم درخواست قصاص کردند.

متهم هم در دفاع از خود گفت: روز حادثه عصبانی شدم، پشت فرمان نشستم و حرکت کردم. به چیزی فکر نمیکردم. به سمت ماموران نیروی انتظامی رفتم.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرده و برای صدور حکم وارد شور شده و او را به قصاص محکوم کردند.

رئیس کل دادگستری تهران دیروز از تائید حکم قصاص قاتل در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: براساس رای صادره از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران، آقای محمدرضا ثلاث به اتهام قتل سه نفر از ماموران نیروی انتظامی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به سه فقره قصاص نفس، یک سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شده بود که با درخواست
فرجامخواهی از سوی نامبرده پرونده در شعبه 39 دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت.

غلامحسین اسماعیلی در ادامه افزود: شعبه دیوان عالی کشور رای صادره از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران را تائید کرده است. وی تصریح کرد: بر این اساس پرونده برای انجام تشریفات مربوط برای اجرای حکم به دادسرای تهران ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها