عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید براین که وزارت بهداشت به دنبال کنترل هزینه‌ها، کاهش و حذف هزینه‌های اضافی درسال 97 است، گفت: در مسیر کنترل هزینه‌ها باید مدیریت دقیقی بر مصرف دارو و تجهیزات پزشکی صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۶۵

به گزارش خانه ملت، اکبر رنجبرزاده با اشاره به اظهارات وزیربهداشت مبنی براین که درراستای کنترل هزینهها باید درلیست داروها و تجهیزات پزشکی مورد پوشش بیمه بازنگری صورت گیرد، گفت: کنترل هزینهها یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت درسال جاری است. به طور حتم در هزینهکرد منابع دراختیار وزارت بهداشت و درمان باید مدیریت مستمر و دقیقی صورت گیرد تا بتوان سرانجام مطلوبی را مسیر طرح تحول سلامت شاهد بود.

وی با بیان این که چارهای جز کنترل هزینهها وجود ندارد، افزود: آنچه درتوان دولت و مجلس بود، همین میزان اعتباری است که دراختیار وزارت بهداشت و درمان و سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است و با همین موجودی باید رضایت گیرندگان خدمات سلامت را کسب کرد؛ ضمن این که باید بتوان از ایجاد معوقات همانند سالهای 95 و 96 جلوگیری کرد.

رنجبرزاده با اشاره به این که باید از توزیع داروها و تجهیزات پزشکی تولید خارجی با چند برابر قیمت دروزارت بهداشت و بیمارستانهای دولتی جلوگیری کرد، بیان کرد: این مساله نیز نوعی مدیریت هزینه است. با مدیریت هزینهها میتوان مصارف را کاهش و کنترل دقیقی برنوع خدمات و میزان آن انجام داد. درحال حاضربرای تجویز برخی داروها ضرورتی وجود ندارد، بنابراین برای هرگونه تجویزی تا مصرف دارو وزارت بهداشت باید نظارت کند.

لزوم استاندارد سازی تجهیزات پزشکی تولید داخلی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفت: تولید برخی تجهیزات پزشکی درداخل توجیه اقتصادی ندارد.

محمدنعیم امینیفرد با اشاره به تاکیدات وزیربهداشت و درمان مبنی براین که نمیتوان به اسم حمایت از تولید داخل دارو و تجهیزات بیکیفیت را دراختیار مردم قرار داد، افزود: با توجه به سیاست تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب درخصوص حمایت از کالای ایرانی درسال 97 به طور حتم مجلس و دولت بهطور کامل متعهد به حمایت از کالای با کیفیت ایرانی هستند؛ بنابراین مهم‌‌ترین کار درخصوص تحقق شعار سال فراهمآوری مقدمات لازم برای تولید کالای ایرانی با کیفیت و با صرفه اقتصادی است.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان این که درحوزه بهداشت و درمان فرصت زیادی برای آزمون و خطا وجود ندارد، عنوان کرد: بهطور حتم باید استانداردسازی کالاهای داخلی انجام و در صورتی که واقعا ضوابط استاندارد رعایت شود،کالای ایرانی در اولویت مصرف قرار گیرد. البته درخصوص تجهیزات پزشکی متاسفانه بسیاری از کالاهای ایرانی استانداردهای قابل قبول را ندارند؛ بنابراین نمیتوان یکباره کالای پزشکی بدون کیفیت داخلی را به تولید خارجی
ترجیح داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها