یک روزنامه صهیونیستی از افزایش همکاری‌های نظامی میان رژیم صهیونیستی و امارات خبر داد و نوشت این همکاری‌ها در حال افزایش است. روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی نوشت بنابر اطلاعات منتشر شده در مجله فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» دو شرکت صهیونیستی «البیت» و «ایروناتیکس» با ابوظبی برای تجهیز آن به پهپادها همکاری می‌کنند. این روزنامه در ادامه نوشت: ابوظبی این نوع پهپادها را به مصر و لیبی نیز فرستاده است. روابط نظامی اسرائیل و امارات به جایی رسیده که تل‌آویو برای حفاظت از چاه‌های نفتی سیستم‌های دفاعی به امارات داده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۵۲

افی لئومی، یکی از تاجران صهیونیست بسیار با نفوذ در ابوظبی است که فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به وی برای اجرای این معاملات نظامی کمک کرد. همچنین «کوخافی» یکی از تاجران صهیونیست چندین نفر از فرماندهان نظامی سابق صهیونیست را با یک پرواز ویژه به ابوظبی فرستاد تا این معاملات صورت پذیرد. اینتلیجنس آنلاین افزود: کوخافی، فرماندهان نظامی سابق اسرائیلی را که با وی همکاری میکردند به عنوان مشاور با هواپیمای شخصی خود ابتدا به قبرس و از آنجا به ابوظبی منتقل میکرد. معاریو در ادامه گزارش خود افشا کرد مهندسان شرکت اسرائیلی البیت متخصص فناوریهای نظامی، به ابوظبی برای تولید هواپیمای B 250 کمک کردند. این هواپیماها در اختیار دولت عبدالفتاح السیسی، رئیسجمهور مصر و نیروهای خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته لیبایی نیز قرار داده شده است. روزنامه صهیونیستی معاریو در ادامه این گزارش افزود: مهندسان اسرائیلی در کنار مهندسانی از کرهجنوبی، برزیل و آفریقای جنوبی بر ساخت این هواپیما، نظارت داشتند و زیر نظر شرکت کالیدوس امارات ساخته میشد .

چند ماه پیش نیز همین روزنامه از همکاریهای نظامی و امنیتی بین امارات و رژیم صهیونیستی پرده برداشت و نوشت: «اسرائیل همکاری نظامی و امنیتی خوبی با مصر نیز داشته و برای سرنگونی گروههای تروریستی مانند ولایت سینا اطلاعات خوبی به مصر داده است.» معاریو یادآور شد «عدم افشای این مسأله برای اطمینان از حفظ جان مقامهای اسرائیلی دخیل در این رابطه بوده است.»

گفتنی است کشورهای مرتجع عربی مدتی است روابط خود را با رژیم جعلی صهیونیستی به اشکال مختلف علنی میکنند و در این راه با یکدیگر مسابقه گذاشتهاند. به گفته کارشناسان، علت اصلی نزدیکی دولتهای عربی به رژیم صهیونیستی خصومت مشترک آنها علیه ایران و و حشت شان نسبت به قدرتمند شدن محور مقاومت در منطقه است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها