مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد، برای تنظیم بازار شب عید برنج و روغن زیر قیمت بازار ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۳۷

به گزارش فارس، یزدان سیف در نشست خبری به فعالیتهای انجامشده برای تنظیم بازار کالاهای اساسی با نزدیک شدن شب عید اشاره کرد و گفت: برنامههای مختلفی برای تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج و روغن داریم که توزیع 60 هزار تن برنج از جمله آنهاست.

وی به این نکته اشاره کرد که توزیع برنج در دو مرحله انجام میشود. مرحله اول آن 30 هزار تن برنج خواهد بود و مردم میتوانند از 20 بهمن، برنج موردنیاز خود را با نرخ تنظیم بازار از فروشگاههای زنجیرهای تهیه کنند.

سیف همچنین در مورد قیمت هر کیلو برنج تنظیم بازاری گفت: هر کیلوگرم برنج هندی 1121، 5600 تومان، برنج PR کیلویی 2600 تومان و هر کیلوگرم برنج تایلندی 3900 تومان است که در بستههای ده کیلوگرمی عرضه میشود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد طی برنامهریزیهای انجامشده روغن 5 تا 10 درصد زیر قیمت بازار تهیه شده و عرضه خواهد شد.

حباب برنج ایرانی ترکید

درحالیکه معاون وزیر کشاورزی اعلام کرده برنج ایرانی در عمدهفروشیها تا 18 درصد ارزان شده است، رئیس اتحادیه بنکداران
مواد غذایی میگوید برنج ایرانی ارزان نشده، بلکه حباب قیمتی آن از بین رفته است. از سوی دیگر، برنج هندی 25 درصد گران شده است.

به گزارش ایسنا، محمد آقاطاهر - رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی - در این زمینه معتقد است قیمت برنج در عمدهفروشیها کاهش نیافته و چنین مسألهای قابل تأئید نیست. البته سال گذشته حباب قیمتی به وجود آمد و با افزایش و کاهش قیمت این محصول مواجه شدیم که احتمالا منظور این مقام مسئول، کاهش قیمت نسبت به این بازه زمانی بود.

وی افزود: این گونه مقایسه قیمت برنج درست نیست، چراکه بازار برنج در آن بازه زمانی خاص یعنی همین ایام در سال گذشته متلاطم شده بود و مجدد پس از گذشت مدتی نه چندان طولانی به حالت سابق برگشت و قیمت این محصول استراتژیک در سال گذشته با امروز تفاوت چندانی نداشته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه قیمت برنج هندی 25 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است، اظهار کرد: هماکنون هر کیلوگرم برنج هندی در عمدهفروشیها 6200 تا 6500 تومان فروخته میشود و هر کیلوگرم برنج ایرانی به صورت عمدهفروشی 8000 تا 13 هزار و 500 تومان قیمت دارد. البته قیمت برنجهای خاص که ویژگیهای خاصی هم دارند و میزان تولید و عرضه آنها بسیار کم است، متفاوت و کمی بالاتر از دیگر انواع برنج ایرانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها