پاسخ به پرسش‌های شما

سلام به ضمیمه خوب چاردیواری،‌ من خانمی 33ساله هستم. شاید مشکل من قدری پیش‌پا‌افتاده به نظر برسد ولی واقعا زندگی ام دچار اختلال شده است، مشکل اصلی من در زندگی ترس فراوان از انجام رانندگی با خودرو است و باعث شده واقعا در امور زندگی‌ام با مشکلات متعددی رو به رو شوم و حتی مورد تمسخر و طعنه و کنایه اطرافیان هم قرار گیرم. لطفا مرا راهنمایی کنید.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۳۰

ترس از رانندگی مثل اغلب ترس‌ها توسط ضمیر ناخودآگاه انسان ایجاد می‌شود و به این معناست که ضمیر ناخودآگاه او یک مکانیسم دفاعی از خود نشان می‌دهد. ترس از رانندگی زمانی پیش می‌‌آید که انسان حادثه تلخی چون تصادف را در گذشته خود تجربه کرده باشد، این ترس هر بار حتی با تماشای یک فیلم که شخصی را در حال رانندگی نشان می‌دهد، تحریک می‌شود. قدرت و تأثیرگذاری احساسات منفی باعث می‌شود ضمیر ناخود‌‌آگاه به او بگوید «رانندگی خطرناک است» یا «من چگونه در این خیابان‌های شلوغ می‌توانم جان سالم به در ببرم؟» یا «اگر به کسی بزنم چه می‌شود؟» و... همین مسائل باعث می‌شود ترس از رانندگی در وجود انسان رشد کند.

خیابان‌های شلوغ و اتوبان‌های پرترافیک نیز منجر به ایجاد استرس هنگام رانندگی می‌شوند بسیاری از افرادی که از رانندگی می‌ترسند دچار نشانه‌هایی مانند‌: ترس از رانندگی در شهر، ترس از رانندگی در مکان‌های شلوغ، وارد شدن به اتوبان‌ها، بهانه‌‌‌آوردن برای فرار از رانندگی، دستپاچگی هنگام رانندگی، رانندگی نکردن در اوضاع جوی نامناسب، ترس از تصادف و از دست‌دادن کنترل هنگام رانندگی، ناتوانی لحظه‌ای برای تصمیم‌گیری هنگام رانندگی و... می‌شوند.

درست است که درمان‌های ترس از رانندگی سال‌ها طول می‌کشد و بعضی وقت‌ها حتی نیاز است بیمار به طور دائم با ترس مواجه شود، اما با یک روش می‌تواند تا حدودی از این ترس بکاهد، مثلا روی کاغذ جملاتی درباره رانندگی بنویسد و آنها را هر روز با خود تکرار کند با عنوان «میلیون‌ها نفر هر سال از طریق جاده‌ها مسافرت می‌کنند و در نهایت امنیت به مقصد می‌رسند» یا «اگر من با سرعت مجاز در تمام مسیرها عبور کنم و مواظب رانندگان دیگر باشم به سلامت به مقصد می‌رسم» یا «من می‌توانم در مسیر حرکتی سمت راست حرکت کنم و به این ترتیب می‌توانم بدون هیچ ترسی رانندگی کنم.» انجام تمرین‌های ریلکسیشن قبل و در حین رانندگی نیز به کم کردن این ترس کمک می‌کند.

مدتی است دچار سنگ کلیه شده و درمان را شروع کرده ام، لطفا مرا درباره رژیم غذایی که دارندگان سنگ کلیه باید رعایت کنند، راهنمایی کنید.

سنگ کلیه به تشکیل شدن کریستال‌های مواد جامد در دستگاه ادراری گفته می‌شود که در مجاری ادراری یا مثانه گیر کرده و ایجاد اختلال می‌کند. سنگ‌های کلیه براساس منشا مواد تشکیل‌دهنده‌شان انواع مختلفی دارند که هر نوع پرهیز غذایی خاص خود را می‌طلبد. اما به طور کلی مهم‌ترین نوشیدنی روزانه مبتلایان به سنگ کلیه آب است. اگر مبتلا به سنگ کلیه هستید بیش از بقیه و در دفعات بیشتری حتما دو لیتر آب در شبانه‌روز، بنوشید. همچنین اگر به سنگ کلیه از نوع سیستئینی مبتلا هستید، باید در شبانه‌روز 4 لیتر آب مصرف کنید. حتی نیمه شب نیز باید از خواب بیدار شده و آب بنوشید. خوردنی‌هایی که حاوی منیزیم و B6 است را بیشتر در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. پسته، کنجد و موز منابع خوب B6 هستند. سبزیجات با برگ‌های سبز، تخمه کدو و کتان هم حاوی مقادیر خوبی از منیزیم هستند.

شیر و ماست نسبت به دیگر لبنیات حاوی سدیم کمتری بوده و مصرف آن برای افرادی که مستعد سنگ کلیه‌اند مناسب‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها