ریزش برف در هوای زمستانی برای اغلب افراد خاطره‌انگیز و هیجان‌آور است، اما برای برخی رانندگان که به دلایل مختلف مجبور به رفت و آمد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر هستند، سخت و پرحادثه است؛ بنابراین برای کاهش حوادث رانندگی در جاده‌های برفی نکات زیر را رعایت کنید.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۶۶

یک عدد بیلچه یا پاروی کوچک برای کنار زدن برف، یک کیسه نمک و ماسه برای آب کردن برف و یخ جلوی چرخها، سیم بوکسل، زنجیر چرخ، چراغ قوه، مایع ضدبخار و ضدانجماد برفپاککن، کبریت، نقشه جاده، تابلوی احتیاط، لباس بادگیر، کفش سبک، کلاه گرم، آب و غذای کنسروی، چند عدد بیسکویت و یک کیف کمکهای اولیه همراه داروهای مورد نیاز درخودروی خود بگذارید.

اگر باتری خودرو ضعیف است آن را شارژ یا تعویض کنید. قطبهای باتری باید همیشه تمیز باشد.

ترمز، دنده و میزان آب و روغن ماشین را بررسی و فیلتر هوا و سوخت را در صورت نیاز تعویض کنید.

در صورت امکان، خودروی خود را به سیستم ترمز ضدقفل ABS مجهز کنید. این سیستم باعث جلوگیری از سر خوردن و قفل شدن چرخها در جادههای یخی، برفی، لغزنده یا در سر پیچهای خطرناک شده و کنترل و فرمانپذیری بهتر و راحتتری دارد.

برای موتورخودروی خود از روغنهای چهار فصل استفاده کنید. به این روغنها موادی اضافه میشود تا ویسکوزیته آن در سرما و گرما تقریبا ثابت بماند. روغنهای سنگین در دمای پایین سفت میشوند و روان کاری مور نیاز را انجام نمیدهند.

تیغههای برف پاک کن جلو و عقب خودرو را بازدید کنید و از باز بودن سوراخهای چشمی شیشهشوی ماشین اطمینان حاصل کرده، مخزن آب شیشه شوی را با یک ماده پاککننده ضدانجماد پر کنید.

مطمئن شوید خودرو حاوی ضدیخ است.

اگر در برف گیر بیفتید موتور خودرو تنها منبع گرمایشی شماست. پس در فصول سرد سال همواره نیمی از باک را پر نگه دارید و نگذارید سطح سوخت پایین بیاید.

اگر در جادههای پربرف زیاد رفت و آمد دارید از لاستیکهای مخصوص برف استفاده کنید. در غیر این صورت زنجیر چرخ ببندید.

فشار باد لاستیکها را کنترل و از سالم بودن لاستیک زاپاس اطمینان حاصل کنید.

از سالم بودن چراغهای جلو و عقب، چراغ مه شکن، فلاشرها، چراغ ترمز و دندهعقب مطمئن شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها