مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، جزئیات کنکور سراسری سال 97 را تشریح کرد و گفت: ثبت نام آزمون 97 از روز یکشنبه اول بهمن آغاز می‌شود و در 8 بهمن 96 پایان می‌پذیرید.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۴۷

به گزارش مهر، حسین توکلی افزود: آزمون سراسری سال 97 به منظور پذیرش دانشجو برای دورههای روزانه نوبت دوم یا شبانه، نیمه حضوری مجازی و پردیسهای خودگردان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و همچنین کد رشتههای تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار میشود.

وی ادامه داد: دفترچه راهنمای ثبت نام یا به عبارت دیگر، دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال 97 همزمان با آغاز ثبتنام روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

توکلی عنوان کرد: با توجه به این که پرداخت هزینه ثبتنام منحصرا اینترنتی انجام میشود، پس داوطلبان لازم است بهوسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 220 هزارریال بهعنوان وجه ثبتنام، برای شرکت در آزمون نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری ثبتنام اقدام کنند.

شرایط استفاده از خدمات پیام کوتاه

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: باتوجه به این که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه میشود، پس داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه داشته باشند، میتوانند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5000 ریال، به عنوان استفاده از خدمات پیام کوتاه از این خدمات استفاده کنند.

توکلی ادامه داد: در آزمون سراسری سال 97 دارندگان دیپلم نظام قدیم، بدون توجه به نوع دیپلم و دانشآموزان دوره پیشدانشگاهی یا فارغالتحصیل پیشدانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیشدانشگاهی با توجه به رشتههای تحصیلی مورد علاقه خود که در جداول شماره دو تا شش دفترچه راهنمای شماره یک درج شده است، میتوانند منحصرا متقاضی یکی ازگروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علومتجربی، علومانسانی، هنر یا زبانهای خارجی شوند و در تقاضا نامه اینترنتی ثبتنام آن را ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآورشد: در آزمون سراسری سال 97، همانند آزمون سراسری سال 96 به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبانهای خارجی اجازه داده شده است در صورتی که علاقهمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز باشند، علاقهمندی خود را در تقاضانامه ثبتنام اعلام کنند.

وی افزود: کارت شرکت درآزمون سراسری سال 97 تمام داوطلبان گروههای آزمایشی پنجگانه، از روز دوشنبه 4 تیر 97 روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و داوطلبان باید از روز دوشنبه 4 تیر 97 تا روز چهارشنبه 6 تیر 97 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری سال 97 و برگ راهنمای مذکور اقدام کنند.

به گفته وی، نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مربوط در دهه دوم مرداد 97 روی سایت سازمان قرار میگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها