اصول پایه‌ای برندینگ، برای ساخت نام تجاری قدرتمند

برندینگ یکی از مهم‌ترین جنبه هر کسب‌وکاری تلقی می‌شود. چه بزرگ باشد و چه کوچک، چه فروشگاه و چه کسب‌وکاری که به بنگاه‌های دیگر خدمات ارائه کند.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۱۷
اصول پایه‌ای برندینگ، برای ساخت نام تجاری قدرتمند

در حقیقت برندینگ، می‌تواند یک حاشیه مالی دل‌چسب را برای کسب‌وکارها در شرایط رقابتی به وجود آورد. اما سؤال اینجاست: واقعاً برندینگ چیست؟

اگر به زبان ساده بیان شود، برند قولی است که شما به مشتری می‌دهید. این قول به آن‌ها می‌گوید که می‌بایست منتظر چه چیزی باشند و درواقع این چیزی است که تفاوت اصلی بین شما و برندهای رقیب را می‌سازد.

برندسازی یا به گویش دیگر آن برندینگ، این است که کسب‌وکار بتواند مدیریت کند که چه کسی است، می‌خواهد چه کسی باشد و مشتریانش از وی چه درکی دارند.

شما در صنعتی هستید که در آن باتجربه‌اید یا بی‌تجربه؟ آیا محصولی گران‌قیمت و پر امکانات تولید می‌کنید و یا محصولتان کم‌قیمت با امکانات پایه است؟ این عبارات متضاد رو مشاهده می‌کنید؟ نشان می‌دهد که هیچ‌گاه نمی‌توان هر دو آن‌ها بود! پس سعی نکنید یک برند گنگ و مشمول همه‌چیز بسازید. یک جامعه از مشتریان را هدف بگیرید و روی آن‌ها متمرکز شوید.

لوگو برند نیست!! این را همیشه به یاد داشته باشید. در حقیقت لوگو می‌بایست به‌عنوان پایه و فونداسیون برندتان باشد. لوگو می‌بایست پیام، محتوای اصلی و مواردی مانند آدرس وب‌سایت را منتقل کند.

استراتژی برند

اجرای استراتژی برند پاسخ این سؤالات است که چگونه، چه چیزی، کجا، چه زمانی و اینکه چه مشتری هدفی را مورد صحبت دارید! این موضوع تعیین‌کننده پیام برندتان خواهد بود و اینکه بر اساس پیام برند، چه محتوایی را به مشتریان منتقل می‌کنید.

تعریف برند:

منصور کیارش مشاور برندینگ در توضیح تعریف برند می‌گوید: تعریف کردن یک برند، به‌نوعی خودشناسی کسب‌وکار است. در این مرحله کسب‌وکارها می‌بایست ابتدا خود را بیابند، سپس به سراغ اجرای فعالیت‌هایی بروند که در راستای ساخت یک ساختمان برند است.

پس از تعریف اینکه برند، از چه شاکله‌ای است می‌بایست به ترتیب به سراغ مراحل زیر رفت که اصول پایه‌ای برندینگ را تشکیل می‌دهند:

ساخت لوگو

تهیه پیام برند

هماهنگ‌سازی همه فرایندهای داخلی

برای فروشندگانتان دستورالعمل داشته باشید

با برندتان صادق باشید

به تعهدات پایدار بمانید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها