به گزارش جامجم آنلاین به نقل از دیجیاتو، از امروز بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا برای تشخیص کذب یا کم ارزش بودن یک خبر در فید خبرها (News Feed) از ابزار «مقالات مرتبط» استفاده می کند. بدین صورت مخاطبان می توانند محتواهای بیشتری را در یک موضوع خاص به دست آورده و بر اساس به اشتراک گذاری آنها بهتر در خصوص درست یا غلط بودن ادعاهای مطرح شده قضاوت نمایند.
قابلیت پرچم های مخالفت بیش از یک سال بود که در مرحله آزمایش قرار داشت، اما به دلایلی نتوانست نظر مدیران فیسبوک را جلب نماید. گاهی پیش می آمد که باورهای غلط افراد یا حتی تعصب ها آنان سبب می شد که قضاوتی ناعادلانه در خصوص یک محتوا انجام بگیرد.
این مشکل دیگر در خصوص قضاوت از روی مقالات مرتبط وجود ندارد و ملاک اشتراک گذاری مطالب خواهد بود، نه قضاوت کاربران و نظر شخصی آنها در خصوص آن.
نسخه جدید ابزار «Related Articles» از اوایل سال جاری میلادی در حال تست و ارتقا بوده است. در این میان تعداد کلیک ها روی مقالات ملاک نخواهند بود، بلکه میزان اشتراک گذاری یک خبر پس از خوانده شدن صحت آن را نشان می دهد. در این روش سرعت تعیین صحت یک مطلب نیز از چند روز به چند ساعت کاهش مییابد.
متخصصین فیسبوک باور دارند که استفاده از لحنی غیر جانبدارانه و عاری از پیش داوری ها به خوبی از طرف کاربران پذیرفته می شود و می تواند دیدگاهی کلی در خصوص موضوعی خاص را به نمایش بگذارد. از دیدگاه آنها بخش عمده خبرهای دروغین با اهداف مالی و به جهت هدایت خوانندگان به مسیری دلخواه برای انجام تبلیغات یا خرید سرویس و کالا تولید میشوند.
بر همین اساس قرار است از این پس رتبه اخباری که تا ۸۰ درصد کاربران را به خارج از شبکه هدایت می کنند کاهش یابد. این می تواند به طور عمده انگیزه هرز نویسان برای تبلیغات دروغین از طریق فید اخبار را کاهش دهد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد