واکنش خادم‌الشریعه به انتقاد از سفر همسرش به ایتالیا:

نتایج من ربطی به همسرم نداشت

سارا خادم‌الشریعه به انتقادات درخصوص خودش و همسرش که در جریان رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان در ایتالیا به وجود آمد، واکنش نشان داد. وی گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی برای من کرده بودند،‌ انتقاداتشان بجا بود، اما بیشتر دنبال بهانه هستند.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۰۴

خادم‌الشریعه که ‌سال 2014 به مدال نقره مسابقات جهانی شطرنج رسیده بود، این‌بار با همسرش در محل برگزاری رقابت‌ها حاضر شد و بدون کسب نتیجه به ایران بازگشت. همین مسأله با انتقاد برخی کارشناسان و حتی رئیس فدراسیون روبه‌رو شد.

خادم‌الشریعه در واکنش به این انتقادات گفت: هر ورزشکاری دوران اوج و افول دارد و ممکن است در یک تورنمنت شرایط یک ورزشکار مناسب نباشد و در مسابقه‌ای دیگر اوضاع بهتر باشد. شطرنج‌باز تیم ملی با اشاره به این که در این سفر همه کارها را خودش انجام داده و بلیت هواپیما را با هزینه شخصی گرفته است، ادامه داد: وقتی فدراسیون بودجه‌ ندارد ورزشکار مجبور است با هزینه شخصی در رقابت‌های معتبر شرکت کند. خادم‌الشریعه گفت: انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت در شطرنج ندارد. او ادامه داد: من هر جایزه‌ای از مسابقات مختلف می‌گرفتم را خرج اعزام‌ها می‌کردم. همیشه به خودم می‌گفتم الان هزینه می‌کنم، اما وقتی بالاتر بروم، حمایت بیشتری از من صورت می‌گیرد، ‌ولی چنین اتفاقی صورت نگرفت. حتی مبلغ قراردادم را دو سال است نگرفته‌ام. این شطرنج باز در پاسخ به انتقادات درباره حضور همسرش در این سفر گفت: من تنها کسی نیستم که همراه همسرم به مسابقه رفتم. بازیکنان بزرگ جهان هم‌چنین کاری می‌کنند و این یک اتفاق طبیعی است. من با همسرم، آرامش بیشتری در مسابقات داشتم و حضورش ربطی به نتایج من نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها