سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 700 هزار نفر تحت پوشش درمان‌های کاهش آسیب اعتیاد هستند، تا با دریافت دارو به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۷۱

به گزارش جام‌جم، ایرج حریرچی ‌با بیان این که در مقابله با پدیده شوم اعتیاد، سیاست‌ها و آیین‌نامه‌ای داریم و به‌طور کلی در مقابله با آن دو رویکرد وجود دارد، افزود: رویکرد اول مقابله با پدیده اعتیاد، حذف و پرهیز از مواد مخدر و ترک اعتیاد افراد معتاد است. رویکرد دوم نیز کاهش آسیب است، به این معنا که از رفتارهای پرخطر و خشونت‌بار افرادی که سوءمصرف مواد دارند، کاسته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که 7000 مرکز کاهش آسیب داریم که عمدتا خصوصی هستند، افزود: این مراکز، اطلاعات مراجعه‌کنندگان را با حفظ محرمانگی، در سامانه اطلاعات درمان سوءمصرف مواد ایران (آیداتیس) ثبت کرده و روند درمان بیمار را پیگیری می‌کنند.

آگاه‌سازی علیه آلودگی هوا

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که افزایش خودروها، طبق قانون باید پیوست سلامت داشته باشد، گفت: نقش وزارت بهداشت در زمینه آلودگی هوا، آگاه‌سازی، مذاکره با ذی‌نفعان و پایش عوارض به وجود آمده، است.

وی با بیان این‌که آلودگی هوا به عنوان یکی از عوامل خطر در دنیا مشخص شده است، افزود: دولت و حکومت در قبال آلودگی هوا وظیفه دارند و در زمینه آلودگی هوا، عوامل مختلفی؛ از سیاست‌های خارجی و تعامل با کشورهای خارجی گرفته تا سیاست‌های توسعه صنعتی، کشاورزی و کنترل مراتع دخیل هستند.

به گفته حریرچی در شهرهای بزرگ، تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها به شکل بی‌رویه‌ای در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که افزایش خودروها، طبق قانون باید پیوست سلامت داشته باشند، عنوان کرد: اکثر کشورهای اروپایی 8 درصد درآمد بیمارستان را از پارکینگ تامین می‌کنند؛ اما در ایران در برخی بیمارستان‌ها به علت تراکم ماشین‌های پارک شده باید یکطرفه راه رفت.

وی یادآور شد: در بسیاری از کشورها با افزایش قیمت بنزین، پارکینگ و عوارض خودرو، ترافیک مدیریت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها