10 روش برای ارزیابی اثرگذاری محتوای کسب‌ و کار شما

بازاریابی محتوایی یا همان Content Marketing، روشی است که بسیاری از کسب‌ و کارها به اجرای آن پافشاری می‌کنند و بسیاری نیز از این راهکار، سودآوری خوبی دارند.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۶۶
10 روش برای ارزیابی اثرگذاری محتوای کسب‌ و کار شما

به گزارش جام جم آنلاین،بازاریابی محتوا که در سال‌های اخیر جزو پرطرفدارترین مسیرهای بازاریابی بوده است، باعث شده کسب‌وکارهای مرتبط با تولید محتوا پا گرفته و دوران پرفروغی را سپری کنند.

در اینجا به 10 راهکار برای ارزیابی اثربخشی محتوا اشاره خواهد شد که می‌تواند در مدیریت محتوای کسب‌وکارتان سودمند باشد:

  1. می‌بایست در زمینه افزایش ورودی وب‌سایتتان سودمند باشد.

برای این منظور می‌توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس بهره ببرید و در بازه‌های مختلف تفاوت ورودی وب‌سایت را اندازه‌گیری کنید.

  1. تعداد اعضای خبرنامه را بررسی کنید.

روزانه تعداد اعضای خبرنامه را بشمارید و سعی کنید سرعت افزایش آن را بهبود ببخشید. می‌توانید برای شمارش این تعداد، از نرم‌افزار ارسال ایمیلتان بهره ببرید. تعداد اعضای فعالی خبرنامه، توسط فرمول زیر محاسبه می‌شود.

( تعداد اعضای فعلی – تعداد اعضای خارج‌شده از لیست – تعداد اعضای اسپم کرده ) * درصد ایمیلی که باز یا کلیک می‌شود

  1. رنک صفحات شما یک فاکتور ارزشمند است.

اینکه صفحات مقالات یک وب‌سایت ب رتبه 1 گوگل تبدیل شود، یک افتخار است که البته نصیب هرکسی نخواهد شد. این موضوع انتخاب هوشمندانه عنوان و موضوع و البته کار سئویی دقیق می‌طلبد.

می‌توانید برای این کار، از ابزارهای وب مستر گوگل، Ahrefs و MOZ بهره ببرید.

  1. آیا واقعاً کاربرها مطالعه می‌کنند؟

پاسخ این سؤال در متوسط زمان حضور کاربران در صفحه مقاله مربوط مشخص خواهد بود. اینکه آیا کاربران واقعاً علاقه به خواندن مطالب شما دارند یا خیر، می‌تواند نشان‌دهنده صحت یا اشتباه بودن استراتژی محتوایی شما باشد.

  1. شبکه اجتماعی، یک آزمون بزرگ!

شبکه‌های اجتماعی و تعداد افراد دنبال کننده رسانه شما، می‌تواند یک نشانه بسیار خوب برای نشان دادن کم یا زیاد بودن جذابیت یک مطلب باشد.

می‌توانید با یکپارچه کردن اطلاعات شبکه‌های اجتماعی و بررسی تعداد دنبال کننده‌های آن، به خروجی‌های جذابی دست بیابید.

  1. و بازهم شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی و تعداد لایک خوردن و یا منتشر شدن، می‌تواند یک نشانه دیگر برای عملکرد صحیح گروه محتوا باشد.

می‌توانید از ابزارهایی نظیر Buzzsumo برای اندازه‌گیری این مؤلفه بهره ببرید.

  1. از قدیمی کارهای سئو بپرسید.

از ابتدای شروع فعالیت‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، فرایند بک لینک سازی متداول بوده است. لینک دهی و مرجع شناخته شدن وب‌سایت شما توسط دیگران، می‌تواند مؤثرترین حرکت در سئو باشد. محتوای خوب این کار را برای شما انجام خواهد داد.

این رویداد باعث افزایش رتبه سایتتان می‌شود که توسط نرم‌افزارهای Ahrefs و MOZ قابل‌اندازه‌گیری است.

  1. CTR – درصد کلیک کاربران . . .

به عنوان یک مشاور تبلیغاتی باید بگویم این شاخص نیز می‌تواند قدرت ساختن عنوان شما را در سمت یک نویسنده نشان دهد. مطالب جالب‌تر راحت‌تر کلیک می‌خورند و می‌توان از CTR، به‌عنوان کلیدی‌ترین مؤلفه در ارزیابی محتوا نام برد.

این عامل در آنالیتیکس، وب مستر و بسیاری دیگر از نرم‌افزارها قابل‌شمارش است.

  1. چند سرنخ از مشتریان دارید؟

تعداد سرنخ‌های دریافتی از مشتریان مانند درخواست پیش‌فاکتور، درخواست نمونه رایگان، پرسش و پاسخ‌های عمیق و بسیاری دیگر از این موارد، می‌توانند به‌عنوان یک سرنخ از مشتری محسوب شوند.

این رویدادها توسط نیروهای فروش ثبت و ارزیابی می‌شوند.

  1. بازخورد مشتریان، نکته‌ای حیاتی!

بازخوردی که از خوانندگان یا مشتریان می‌گیرید، می‌توانید بهترین ارزیاب از دید مشتری و البته بهترین وسیله برای بهبود بخشیدن به محتوا باشد که به نوعی تعیین وضعیت برندینگ را نیز نشان می‌دهد.

مصادیق بسیاری در این رابطه وجود دارند که بازخوردهای مستقیم، بازخوردهای شبکه‌های اجتماعی و بسیاری دیگر را شامل می‌شوند. می‌توانید از گوگل الرتس در این رابطه بهره ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها