برخاسته از آتش

گلکسی نوت 8 سامسونگ با ظاهری جدید و سخت‌افزاری قدرتمند برای پاک کردن خاطره دردناک نوت 7 و تسخیر دوباره بازار عرضه شده که استقبال از این فبلت جدید تاکنون بسیار خوب بوده و توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. ما هم سراغ این تازه‌وارد رفته‌ایم و از نزدیک آن را بررسی کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۴۰

راند اول؛ طراحی

ظاهر گوشی واقعا جذاب است. بدنه دستگاه با یک لایه شیشه‌ای پوشیده شده و فرم دلفریبی به آن داده، اما بدنه به طرز عجیبی بلند است. همچنین طراحی لبه‌های گوشی به شکلی است که خمیده بودن آن چندان به چشم نمی‌آید. کافی است نوت 8 را با گلکسی اس8 مقایسه کنید تا به لبه‌های نه‌چندان خمیده آن پی ببرید. این گوشی 195 گرمی با توجه به صفحه‌نمایش 3/6 اینچی وزن بالایی ندارد، ولی تجربه کاربری نشان می‌دهد گوشی در دست شما سنگینی می‌کند. حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه قرار دارد و با توجه به بلند بودن دستگاه کار کردن با آن آسان نیست و اگر قرار باشد با یک دست کار کنید، چند بار باید دستگاه را در دستتان بالا و پایین کنید. درمجموع اندازه گوشی به شکلی است که این بلند بودن هنگام کار نیز به چشم می‌آید. سامسونگ گوشی جدید خود را به‌طور کامل در برابر آب و گرد و غبار مقاوم کرده و گواهینامه IP68 را دریافت کرده است. یعنی می‌توانید تا عمق 5/1متر و به مدت 30 دقیقه از این گوشی در زیر آب استفاده کنید. شرکت کره‌ای در این دستگاه نیز مانند گلکسی اس8 خشاب سیمکارت را در بالای دستگاه قرار داده و جای سیمکارت دوم یا کارت حافظه نیز در همین بخش جایگذاری شده است. اگر از بلندی گوشی بگذریم به طراحی بدنه گوشی می‌توان نمره بالایی داد.

راند دوم؛ امکانات جانبی

نوت 8 از دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت دستگاه استفاده کرده که قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند. جالب است بدانید هنگام فیلمبرداری هر دو دوربین دستگاه به‌صورت همزمان عمل می‌کنند. تفکیک رنگ چه در عکس‌ها و چه در فیلم‌ها بسیار تماشایی و جذاب است و درمجموع با یک دوربین کاملا حرفه‌ای سر و کار دارید. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی قرار دارد. اگر در نور مناسب عکاسی کنید قطعا عکس‌ها خوب خواهد بود، اما اگر نیازمند عکاسی در شب بودید، چندان روی قابلیت دوربین حساب نکنید. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به حسگرهای قطب‌نما، شتاب‌سنج، مجاورت، فشارسنج، شمارنده ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، ژیروسکوپ، عنبیه چشم و اثر انگشت روی قاب پشتی اشاره کرد که شاید نیاز به یک ساعت و دستبند سلامت را هم برطرف کند.

راند آخر؛ مشخصات فنی

در مشخصات فنی، گلکسی نوت 8 جای هیچ شک و شبه‌ای باقی نمی‌گذارد و به معنای واقعی قدرتمند است. تراشه اصلی دستگاه، پردازنده اختصاصی Exynos 8895 Chipset است که از نوع 64 بیتی بوده و با چهار هسته Mongoose و چهار هسته ARM Cortex-A53 عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد. شش گیگابایت رم را هم به آن اضافه کنید تا نتیجه کار کاملا بدون نقص باشد. البته به غیر از اعداد باید اعتراف کرد دستگاه در تست کلیک هم کاملا سربلند بیرون آمد و قابلیت اجرای اپ‌های مختلف و پردازش‌های سنگین را بدون هیچ مشکلی داشت. شرکت سامسونگ برای نوت 8 حافظه داخلی 64 گیگابایت را در نظر گرفته و با توجه به پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه جانبی به نظر نمی‌رسد در این مورد نیز با مشکلی روبه‌رو باشید. در حال حاضر نوت 8 به اندروید 1/7 مجهز است و باید انتظار داشت به محض عرضه اندروید 8 این دستگاه نیز به سیستم‌عامل جدید گوگل به‌روزرسانی شود. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد نوت 8 مربوط به باتری آن است، یعنی نقطه ضعف اصلی نوت قبلی که به یک دردسر برای سامسونگ منتهی شده بود. شرکت سامسونگ ادعا می‌کند باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت دستگاه 22 ساعت مکالمه را تامین می‌کند و دستگاه را روشن نگه می‌دارد. سیستم شارژ سریع دستگاه نیز عملکرد چشمگیری دارد و گوشی در کوتاه‌ترین زمان شارژ می‌شود. هنگام شارژ با شارژر اصلی، دستگاه گرم نمی‌شود، اما وقتی از پاوربانک استفاده می‌کنید این گرم شدن کاملا مشهود است. همچنین با شارژرهای میکرو یو‌اس‌بی خود خداحافظی کنید، چراکه سامسونگ در نوت 8 از کابل تایپ C استفاده کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها