معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد با بیان این که سازمان استاندارد مسئول اعلام نتیجه آزمون بنزین است، گفت: نمونه‌گیری بنزین از 15 جایگاه تهران در بهار امسال از بالا بودن گوگرد در بنزین توزیعی تهران حکایت داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۰۳

وحید مرندی مقدم در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طبق نمونه‌برداری که به درخواست دادستانی کل کشور و با همکاری وزارت نفت از بنزین توزیعی در چند جایگاه تهران انجام شد، گوگرد موجود در بنزین عدد 58 بود که البته رقم قابل قبول و استاندارد 50 است.

وی با بیان این‌که این نتیجه مربوط به نمونه‌برداری از بنزین توزیعی در تهران در فصل بهار امسال است، افزود: میانگین گوگرد موجود در بنزین توزیعی در کشور سال گذشته 48 بود و برای امسال نیز میانگین گوگرد بنزین توزیعی در کشور مشخص خواهد شد.

مرندی مقدم در مورد تعداد نمونه‌برداری‌ها از جایگاه‌های بنزین در طول سال نیز گفت: یک مرتبه در فصل گرم سال و یک بار نیز در فصل سرد نمونه‌برداری انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این که به این ترتیب فقط دو مرتبه در طول سال نمونه‌برداری از بنزین توزیعی انجام می‌دهید، این تعداد نمونه‌برداری کم نیست؟ گفت: کم نیست، زیرا سیستم تولید پالایشگاه‌ها تغییر زیادی نمی‌کند، در مورد برخی محصولات مانند سوسیس و کالباس ممکن است تغییرات در فاصله کوتاهی اتفاق بیفتد ولی در تولید بنزین این‌طور نیست.

به گفته وی، در بهار امسال از 15 جایگاه عرضه بنزین در تهران نمونه‌گیری صورت گرفته و البته در فصل بهار نمونه‌برداری فقط در تهران انجام شده است.

معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این‌که پس از مصوبه دولت مبنی بر حضور وزارت نفت در انجام آزمون بنزین، کدام دستگاه مسئول اعلام نتیجه آزمون بنزین است، گفت: سازمان ملی استاندارد مسئول اعلام این نتیجه است. براساس این گزارش، وزیر نفت اخیرا اعلام کرده است بالا بودن گوگرد بنزین در آزمایش‌های سازمان استاندارد اتفاقی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها