رئیس پلیس فتای تهران از دستگیری پسری 22 ساله‌ خبر داد که با ایجاد صفحه‌ای جعلی، 365 حساب بانکی را هک کرده بود.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۴۶

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در این باره گفت: شیوه و شگرد فرد دستگیر شده به این شکل بود که با راه‌اندازی یک سایت خرید اینترنتی، افرادی را به عنوان ممبر جذب کرده و شرط انتشار آگهی در آن را پرداخت هزار تومان اعلام کرده بود. زمانی که مراجعان قصد ثبت‌نام در این سایت را داشتند هنگام پرداخت مبلغ اینترنتی حق عضویت، به صفحه‌ای جعلی هدایت می‌شدند که به محض وارد کردن شماره حساب و رمز عبور بانکی خود در این صفحه، این شماره و رمز عبور در اختیار جوان 22ساله قرار می‌گرفت.

وی گفت: پس از طرح شکایت‌هایی در این رابطه، ماموران پلیس فتای پایتخت موفق شدند این پسر 22 ساله را درحالی شناسایی و دستگیر کنند که سابقه او نشان می‌داد وی در حالی که فاقد هرگونه سابقه کیفری و تحصیلات دانشگاهی بوده ولی به صورت حرفه‌ای به روش‌های کلاهبرداری سایبری همچون «فیشینگ» آشنا بوده است.

کاکوان ادامه داد: پس از دستگیری این جوان مشخص شد وی ظرف مدت یک هفته‌ای که این سایت کلاهبرداری را راه‌اندازی کرده بود، موفق به سرقت 365شماره حساب بانکی و رمز عبور آنها شده ولی تحقیقات ما نشان داد فقط از 21حساب بانکی سرقت کرده است.

کاکوان در پایان خاطرنشان کرد: این جوان در مدت یک هفته فعالیت خود بیش از 90 میلیون تومان از حساب قربانیان خود برداشت کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها