مدیرکل استاندارد استان زنجان‌ گفت: پروانه کاربرد نشان غذای حلال برای نخستین بار در استان زنجان به واحدهای تولیدی مختلف به‌ویژه مواد غذایی صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۴۳

به گزارش تسنیم از زنجان، داوود کارگرزاده در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت پروانه کاربرد نشان حلال ایجاد شده است گفت: کشور مالزی از صدور غذای حلال به کشورهای مسلمان میلیاردها دلار درآمد دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال موفق شدیم نخستین پروانه کاربرد نشان غذای حلال را برای گوشت طیور با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی صادر کنیم افزود: این ظرفیت وجود دارد و باید جهاد کشاورزی نسبت به این موضوع با جدیت وارد شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان بیان کرد: این نشان علامت تجاری غذایی در چند سال اخیر به شکل یک علامت جهانی از طرف کشورهای اسلامی در دنیا معرفی شده‌ است به‌طوری که در کشورهای غیراسلامی نیز از استقبال خوبی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در دریافت نشان بزرگ حق آلاینده‌ها در استان وجود دارد گفت: این نشان نیز برای نخستین بار در استان زنجان صادر شده است.

کارگر‌زاده با اشاره به اینکه برای هشت محصول حق مجاز آلاینده‌ها( تولید محصول سالم) داده شده است افزود: این ظرفیت‌ها وجود دارد و باید جهاد کشاورزی یک برنامه موثر و قوی‌تری در این راستا داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها