پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی صبح روز گذشته با حضور مقامات لشکری و کشوری در اصفهان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴۷

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این اجلاس از مستندات رادیویی و تلویزیونی مسابقه مستند پیرغلامان رونمایی و از برگزیدگان قدردانی می‌شود. همچنین در اجلاس بیش از هزار شرکت‌کننده داخلی و خارجی حضور دارند که تعداد مهمانان خارجی60 نفر از 40کشور از جمله انگلیس، آلمان، هندوستان، بنگلادش، لبنان، سوریه، یمن، عربستان، بحرین و عراق هستند. علاوه بر مهمانان داخلی و خارجی بیش از 2000 نفر از فعالان هیات‌های مذهبی در این رویداد بین‌المللی حضور دارند.

در مراسم پایانی اجلاس بین‌المللی خادمان و پیرغلامان حسینی از 103 نفر پیرغلامان شامل 30 پیر غلام ایرانی و 15 پیرغلام و خادم‌الحسین(ع) از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، روسیه، مصر، بنگلادش، هندوستان، یمن، بحرین و عربستان قدردانی می‌شود. پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی تا 24 شهریور با هدف بصیرت‌افزایی و رویکرد تبیین محتوا و شیوه‌های فاخر ستایشگری اهل بیت(ع) و شعر آیینی و آسیب‌شناسی مداحی همزمان با اربعین شهید مدافع حرم، محسن حججی ادامه دارد.

در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی از پوستر، نشریه، کتاب، معرفی علما و روحانیون تخت فولاد، تابلوهای نقاشی و خوشنویسی و عکاسی از ابزار و ادوات تعزیه در قالب ده غرفه و در مساحت 300 مترمربع برپاشده است.

اجرای برنامه‌های نمایشی و خوشنویسی و نگارش شعائر مذهبی با موضوع امام حسین(ع)، از دیگر برنامه‌های آغاز این اجلاس است.

مخابره شور حسینی به جهان

رئیس سازمان بسیج صدا و سیما در مراسم افتتاحیه گفت: یکی از رموز استمرار این اجلاس نام امام حسین(ع) است که باید این شور و شعور حسینی را به جهان مخابره کرد.

علی فروغی با اشاره به برخی اتفاقات سال گذشته این اجلاس افزود: سال گذشته در استان هرمزگان مردم این استان خاک پای پیرغلامان امام حسین(ع) را برای کودکان خود می‌بردند. رئیس سازمان بسیج صدا و سیما با اشاره به شعار امسال اجلاس هیات حسینی منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی، تصریح کرد: شعار امسال با فرهنگ مردم اصفهان تناسب زیادی دارد، امروز رسانه ملی که همیشه گامی موثر در این اجلاس داشته، برنامه‌های این اجلاس را در همه جا منعکس خواهد کرد، از این رو ما شاهد یک اتفاق مبارک از این حیث هستیم.

فروغی یادآور شد: این اجلاس مردمی برگزار شد و همه مسئولان در ستاد استانی اقدامی شایسته را در استان اصفهان رقم زدند.

تجلیل از مستندسازان برتر

در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اصفهان از مستندسازان برتر رسانه ملی با محوریت امام حسین(ع) تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسعود احمدی افزادی، مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان گفت: لیلا عسگری مستندساز برتر رادیویی از اصفهان، بهرام نوری مستندساز رادیویی از گیلان و مهدی وحیدی مستندساز برتر تلویزیونی از مازندران در این اجلاس تجلیل شدند. وی عنوان کرد: از استان یزد، کاظم دهقان و محسن محلونی از زنجان، مستند ساز برتر تلویزیونی شناخته شدند. همچنین مهدی وحیدی لوح تقدیر خود را به شهید مدافع حرم، شهید محمد بلواسی تقدیم کرد.

پوشش رادیویی اجلاس

همزمان با برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در آستانه فرارسیدن ماه محرم به میزبانی استان اصفهان در حال برگزاری است، شبکه‌های مختلف رادیویی به پوشش و انعکاس اخبار و رویدادهای این اجلاس می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، شبکه‌های رادیویی همچون رادیو ایران، رادیو معارف، رادیو قرآن، رادیو جوان، رادیو تهران، رادیو اقتصاد، رادیو سلامت و برخی دیگر از شبکه‌های رادیویی نیز اخبار و رویدادهای این دوره از اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی را پوشش می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها