جلسه معارفه وزرای سابق و جدید وزارت دادگستری

پورمحمدی: به خودم نمره خوبی نمی دهم

وزیر سابق دادگستری گفت: خوشبختانه ارتباطات حقوقی و قضایی کشور در طول چهار سال گذشته ارتقای قابل قبولی پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۷۴
پورمحمدی: به خودم نمره خوبی نمی دهم

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم معارفه علیرضا آوایی به عنوان وزیر دادگستری دولت دوازدهم اظهار کرد: سعی بنده بر انجام درست وظایف، ابتکار، تحول و منشا اقدامات نو بوده است و فکر می کنم در این دوره وزارت دادگستری و تعزیرات با رویکرد متفاوت و تاثیر گذاری در حد و اندازه ظرفیت‌های قانونی انجام داد.

وی افزود: سازمان تعزیرات را با یک سازمان فعال تر و جدی تر در صحنه سالم سازی محیط کسب و کار وارد کردیم و به جامعه شناساندیم و رسانه ها نیز در راستای معرفی بهتر تلاش زیادی کردند.

وزیر سابق دادگستری تصریح کرد: در حوزه وزارت دادگستری در بخش ضد فساد به تعریف های روشن‌تری رسیدیم و گزارش های بین المللی و ملی در این راستا تولید شد.

وی ادامه داد: در حوزه حقوق کودک که برای همه جوامع جدی است برای بیش از 30 دستگاه شرح وظایف در حوزه حقوق کودک تشریح و ابلاغ شد. در این مورد کمیته متناظر تشکیل شد و استانداری هم تلاش و همکاری خوبی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی بیان داشت: در حوزه بین الملل یک رویکرد بهتر و قوی تر داشتیم و خوشبختانه ارتباطات حقوقی و قضایی کشور ارتقاءِ قابل قبولی پیدا کرد و در طول چهار سال همکارانم در وزارت دادگستری تلاش بسیار زیادی انجام دادند که وظیفه دارم در اینجا از همه آنها تشکر کنم.

وزیر سابق دادگستری ادامه داد: امروز نزدیک 40 سال از عمر شریف این نظام می گذرد و حضور مردم در عرصه‌های مختلف موجب مباهات است و باید به این ملت افتخار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاری از من پرسید به خودت چه نمره‌ای می‌دهی گفتم من به خودم نمره خوبی نمی‌دهم، هر قدر هم خلاق و مبتکر باشیم ما مدیران خیلی بدهکار مردم هستیم و به لطف خدا و گذشت مردم نیازمندیم.

وزیر سابق دادگستری افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان عالی قضایی بیان کردند که مهم‌ترین مسئله احیای حقوق عامه است و از قوه قضاییه خواستند این موضوع را در اولویت قرار دهند. جناب آقای رییس جمهور نیز سالیان سال بحث حقوق شهروندی را مطرح و منشور حقوق شهروندی را منتشر کردند.

وی ادامه داد: در واقعیت، آموزه‌های دینی ما بیش از هر چیز به رعایت حق و حقوق مردم تاکید دارد و قانون اساسی و قرآن و روایات مملو از رعایت حقوق اعم از حق الله و حق الناس است. اگر تعبیر کنیم که شاخص اسلام عزیز ما رعایت حقوق و حق‌مداری است، سخنی دقیق و درست گفته ایم. امروز تابلوی اصلی نظام اسلامی باید رعایت حقوق مردم باشد و حقوق بشر باید از ما رعایت حقوق مردم را یاد بگیرد.

حجت الاسلام و المسلین پورمحمدی تصریح کرد: متاسفانه با آنچه در قانون اساسی تصویب کردیم فاصله زیادی داریم. باید در بخش حقوق شهروندی پیشتاز باشیم. دیگران چنین جایگاه و وزنی ندارند که به ما این مسائل را یاد دهند. باید سربازی برای این نظام را بزرگترین افتخار بدانیم و بنده از اینکه این افتخار از ابتدای انقلاب نصبیم شده خدا را شاکرم.

وزیر سابق دادگستری بیان داشت: به آقای آوایی تبریک عرض می‌کنم. آقای آوایی در اولین نشست مقامات قضایی در حضور رییس قوه قضاییه درباره سلامت دستگاه قضایی نکات خوبی گفتند. ما ناچاریم برای سلامت دستگاه اداری و قضایی نسبت به همکاران خودمان با وسواس برخورد کنیم چراکه فساد نگرانی‌های فراوانی را در جامعه تولید می‌کند.

وزیر سابق دادگستری یادآور شد: برای همکار و دوست عزیزم آقای آوایی آرزوی سربلندی، موفقیت و عزت بیشتر دارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها