نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از تهدید آفت مگس زیتون در باغات رودبار خبر داد و گفت: ضروری است کشاورزان نسبت به اصلاح و جایگزینی درختان پر محصول و مقاوم در مقابل بیماری‌ها و آفت اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۵۸

منوچهر جمالی از تهدید آفت مگس زیتون در باغات رودبار خبر داد و اظهار کرد: آفت مگس میوه زیتون در دنیا شناسایی‌ شده و یک معضل برای باغات زیتون رودبار است.

وی با بیان اینکه در دنیا نتوانسته‌اند آفت زیتون را از بین ببرند اما توانسته‌اند سرعت انتشار و تکثیر آن را کنترل کنند، افزود: در حال حاضر روش‌های مختلفی برای مقابله و کنترل آن وجود دارد که روش هورمونی، شیمیایی و پروتئینی از نمونه‌های آن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه باید اطلاعات و آگاهی دقیق در مقابله با آفت زیتون به کشاورزان و باغداران داده شود، گفت: کشاورزان باید بدانند که آفت زیتون تا چه مقدار می‌تواند به محصولاتشان ضربه بزنند و در پی آن همکاری بیشتری با مسئولان جهاد کشاورزی انجام دهند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اصلاح باغات زیتون در رودبار متذکر شد: اصلاح درختان زیتون از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه باغداران رودباری قرار بگیرد.

وی با اذعان به اینکه باید سالانه چند درصد از درختان جدید و اصلاح‌شده با شناسایی دقیق جایگزین درختان قدیمی زیتون شوند خاطرنشان کرد: دولت نیز باید کمک کند تا زمانی که باغات اصلاح و درختان نو جایگزین می‌شوند به باغداران یارانه پرداخت کند.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت گفت: هنوز اصلاح باغات زیتون در رودبار انجام‌ نشده و لازمه آن صحبت کردن و قانع کردن کشاورزان برای اصلاح باغات قدیمی به‌صورت مرحله‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها