دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ایران با تمام وجود از تمامیت ارضی عراق دفاع می کند و مخالف هر نوع نظرسنجی برای جدایی بخش هایی از عراق است.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۰۶
ولایتی:ایران مخالف همه پرسی برای تجزیه عراق است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر ولایتی در دیدار جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه عراق که عصر امروز برگزار شد افزود: در حال حاضر خوشبختانه بین کشورهای ایران، عراق، سوریه و لبنان ارتباط بسیار نزدیکی برقرار شده است و هر روز نزدیک تر می شود.

وی ادامه داد: اعتقاد مشترک ما و ملت عراق طی قرون متمادی از صدر اسلام تاکنون بیش از پیش دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرده است و در این بین نقش علما در دو کشور نیز پرچمداری پیشرفت جامعه و روابط برادرانه بین دو ملت بوده است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه دو ملت تفاوتی بین نجف و قم قائل نیستند اظهار داشت: طی سالیان طولانی گذشته و حال، بسیاری از مراجع ایرانی در نجف و همچنین تعدادی از علمای عراقی نیز در ایران بوده اند.

وی افزود: انقلاب ایران در زیر پرچم اسلام و با پیشتازی مرجعیت تامه کشور ماست و مردم ایران با همین روش توانسته اند استکبار داخلی را ساقط و دست استعمار خارجی را کوتاه کنند.

ولایتی با بیان اینکه همین وضعیت را در عراق شاهد بوده و هستیم اظهار داشت: همانگونه که شما علما در جبهه جهاد علیه تروریسم و حامیان آنها و همچنین افراطیون، سلفیون و وهابیون می جنگید در ایران نیز از ادوار گذشته، علما پیشتاز مبارزه با استبداد و استعمار بوده اند.

وی با بیان اینکه هر نوع استقلال خواهی درونی عراق ازجانب هر گروهی با منافع ملی عراق مغایرت دارد اظهار داشت: این امر باعث تجزیه عراق می شود و حتما شما در مقابل آن ایستادگی خواهید کرد.

ولایتی تاکید کرد: ایران با تمام وجود از تمامیت ارضی عراق دفاع می کند و مخالف هر نوع نظرسنجی برای جدایی بخش هایی از عراق است، و این موضوعی نیست که ما آن را پنهان کنیم و صراحتاً بارها و بارها بر روی آن تاکید کرده ایم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به روابط دو کشور گفت: روابط دو کشور باید در همه حوزه ها از جمله در حوزه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی در درجه اول باشد و اگر شاهد این امر نیستیم، باید تلاش کنیم تا بیشترین رابطه جامع دوجانبه میان دو کشور ایران و عراق ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها