رئیس اقلیم کردستان عراق در نامه‌ای به دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد که این اقلیم برای ممانعت از نزاع و تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز همه‌پرسی را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۶۷
بارزانی: مستقل نشویم می جنگیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در نامه خود به احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب آورده است: دولت عراق براساس اصل همزیستی و شراکت واقعی و احترام به حقوق طایفه‌های مختلف ایجاد شده است اما متأسفانه سهم ما از این شراکت نابودی ۴۵۰۰ روستای کردنشین، حمله به حلبچه و مناطق دیگر با سلاح شیمیایی و عملیات انفال و گورهای دسته جمعی در جنوب عراق بود.

بارزانی گفت: بعد از مشارکت کردها در بازسازی ارتش عراق و تدوین قانون اساسی در سال ۲۰۰۵ بندهای قانون اساسی مربوط به اقلیم کردستان نقض شد. کردها لازم است در ازای دادن خون خود و فداکاری‌هایشان کرامتشان را حفظ کنند.

وی خطاب به ابوالغیط گفت: بهتر است دوستانمان در بغداد را سرزنش کنید نه ما را. آن‌ها ما را واداشتند تا تصمیم به برگزاری همه‌پرسی استقلال بگیریم. باقی ماندن اوضاع به این صورت و چارچوب کنونی روابط میان کردستان و عراق خطر بزرگی را به وجود آورده و به درگیری منجر خواهد شد که هیچ کدام از ما مایل به آن نیستیم. برای ممانعت از این درگیری‌ها و با هدف تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز باید همه‌پرسی را برگزار کنیم و نزاع را به همکاری تبدیل کرده و هم‌پیمان باشیم.

بارزانی گفت: مذاکره با برادرانان در بغداد تنها گزینه ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها