مسواکی برای تنبل‌ها

امابراش (Amabrush) نام محصولی جدید و نوآورانه است که وعده تمیز کردن همه دندان‌ها طی 10 ثانیه را می‌دهد. این مسواک در واقع ترکیب یک موتور الکتریکی و نیز سه قطعه دارای برس است. امابراش به‌صورت مستقیم توسط کاربر درون دهان قرار می‌گیرد. سپس کافی است دکمه این گجت زده شود تا این برس‌ها به‌صورت خودکار همه دندان‌ها را تمیز کند.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۳۲

همچنین با فشار دادن دکمه‌ای دیگر، مقداری خمیر دندان از طریق مجرای باریک درون امابراش به داخل برس تزریق می‌شود. بدنه این دستگاه از جنس ماده سیلیکونی ضد باکتری است و به همین دلیل کاملا بهداشتی به شمار می‌رود. همچنین برس‌های این مسواک نیز نرم بوده و آسیبی به دهان و دندان وارد نمی‌کند. بنا بر ادعای شرکت سازنده، این گجت می‌تواند تا 99 درصد باکتری‌های درون دهان و روی دندان‌ها را از بین ببرد. البته برس‌های این گجت باید هر 3 تا 6 ماه تعویض شوند. قیمت امابراش 90 دلار است.

ساعت خودشارژ کن!

یکی از اصلی‌ترین اشکالات ساعت‌های هوشمند، خالی شدن زودهنگام شارژ آنهاست که دلیل این مشکل کوچک بودن حجم باتری به کار رفته در آنهاست. بتازگی یک شرکت نوآور موفق شده ساعتی طراحی کند که بدون باتری است و انرژی مورد نیاز خود را از حرکات دست کاربر تامین می‌کند. ساعت هوشمند سکوئنت (Sequent)، نخستین ساعت مچی دنیاست که از انرژی جنبشی به جای باتری بهره می‌برد. سکوئنت مانند ساعت‌های آنالوگ دارای عقربه مکانیکی است، اما بر خلاف انتظاری که از یک ساعت با این ظاهر داریم، مانند ساعت‌های هوشمند دیگر به حسگرهای متعددی برای پایش ضربان قلب، ثبت حرکات ورزشی و موقعیت‌یاب جغرافیایی مجهز است. ابزار ارتباطی این ساعت فناوری بلوتوث است و اعلانات مختلف گوشی هوشمند را نیز به کاربر اعلام می‌کند. این محصول با قیمت 438 دلار به مشتریان عرضه خواهد شد.

پروژکتور جیبی

ایسوس چندی پیش از محصول جدید خود که یک پروژکتور جیبی با نام ZenBeam Go E1Z است، رونمایی کرد. این گجت به دلیل ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که دارد، می‌تواند به‌عنوان رقیبی جدی برای پروژکتورهای بزرگ و جاگیر موجود در بازار مطرح شود. این دستگاه تصاویری با وضوح 854 در 480 پیکسل را روی سطحی با مساحت حداکثری 120 اینچ نمایش می‌دهد. این پروژکتور 269 دلاری با هر بار شارژ باتری می‌تواند تا پنج ساعت کار کند و البته می‌توان از باتری آن به‌عنوان پاوربانک نیز استفاده کرد. وزن 307 گرمی این گجت در کنار اندازه کوچک آن برای کسانی که به همراه داشتن ویدئو پروژکتور نیازمندند، جذابیت زیادی دارد. یکی از ایرادات ویدئو پروژکتورهای معمولی موجود در بازار، نیاز به گرم شدن دستگاه برای نمایش تصاویر است. این اشکال به لطف فناوری پیشرفته ایسوس برطرف شده است. این پروژکتور بزودی وارد بازار ایران می‌شود.

ضبط مکالمات آیفون

اگر شما هم گوشی آیفون دارید، احتمالا می‌دانید ضبط صدای مکالمات توسط این گوشی دردسرهای زیادی دارد. در حال حاضر چند راه برای ضبط مکالمات وجود دارد که یکی نصب اپلیکیشن ویژه ضبط صداست که در این صورت فقط می‌توانید تماس‌های مستقیم گرفته شده با سیمکارت را ضبط کرده و در نتیجه نمی‌توانید کاری برای تماس‌های گرفته شده با اپلیکیشن‌های ارتباطی نظیر اسکایپ انجام دهید. کال ریکوردر (Call Recorder) یک گجت ساده است که از طریق پورت لایتنینگ به گوشی آیفون وصل می‌شود. این گجت از قابلیت ضبط هر نوع گفت‌وگوی صوتی اعم از گفت‌وگوهای معمول تماس‌های تلفنی و نیز گفت‌وگوهای صوتی با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برخوردار است. برای استفاده از آن کافی است دکمه قرمز ضبط را فشار دهید. این گجت گفت‌وگو را در قالب یک فایل با فرمت M4A ضبط کرده و روی حافظه داخلی یا کارت حافظه جانبی ذخیره می‌کند. کال ریکوردر 125 دلار قیمت دارد.

سامانه پایش کندوی عسل

زنبورداری یکی از شغل‌های پردردسر به شمار می‌رود، زیرا فرد زنبوردار باید اقدامات متعددی را برای حفظ زنبورها تا مرحله استخراج عسل انجام دهد. با این وجود، فناوری می‌تواند این فرآیند را تا حد زیادی ساده کند. یک استارتاپ حوزه کشاورزی بتازگی سامانه‌ای به نام بازباکس (BuzzBox) طراحی کرده که دربردارنده سخت‌افزار، اپلیکیشن و نیز پلتفرمی باز برای پایش کندوی عسل است. این سامانه ضمن کمک به زنبوردار می‌تواند در زمینه پژوهش هم کاربرد داشته باشد. حسگرهای متعدد موجود در این سامانه شاخص‌های کلیدی مختلف نظیر دما، رطوبت و نیز فشار هوای درون کندو و محیط بیرونی را پایش کرده و در صورت خارج شدن رقم این شاخص‌ها از حد استاندارد، مشکل را از طریق اپلیکیشن ویژه بازباکس به زنبوردار اطلاع می‌دهد. بازباکس در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم بوده و تمام انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تامین می‌کند. این محصول تا چند ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

عینک واقعیت افزوده متفاوت

شرکت چینی لنوو بتازگی از دستگاهی به نام دی‌ا‌ستار (DaystAR) رونمایی کرده که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد. دی‌‌استار ترکیبی از چند دوربین و حسگر مختلف است. برخلاف بیشتر دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی که سعی می‌کنند دوربین و حسگرها را در گوشه‌ای پنهان کنند، در این گجت جدید همه این موارد در جلو قرار گرفته‌اند. دوربین‌های این گجت واقعیت افزوده هر کدام زاویه دیدی 40 درجه‌ای را به کاربر می‌دهد، اما این زوایه دید برای هر چشم کاربر بسیار محدود است و نمی‌تواند جذابیت‌هایی را که کاربر از دستگاه انتظار دارد، برآورده کند. از سویی دیگر، برخی کارشناسان، طراحی این دستگاه را مشابه هولولنز مایکروسافت می‌دانند. هنوز تاریخ عرضه هدست دی‌ا‌ستار و نیز قیمت آن از سوی شرکت لنوو اعلام نشده است.

ناجی جاده‌ها

یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد تصادفات، خواب‌آلودگی راننده است. به همین دلیل در چند سال اخیر، نوآوری‌های متعددی در زمینه جلوگیری از به خواب رفتن راننده حین رانندگی طراحی شده است. گجتی جدید به نام (STEER) از رویکردی نوآورانه برای حل این مساله استفاده می‌کند. کافی است راننده، این گجت را روی بازوی خود ببندد. استیر به لطف برخورداری از 16 حسگر مختلف که می‌توانند ضربان قلب و نیز رسانایی پوست را به شکلی دقیق بسنجند، میزان خواب‌آلودگی راننده را ارزیابی می‌کند. به محض این‌که این سامانه متوجه خواب‌آلودگی راننده شود، لرزشی را ایجاد می‌کند تا موجب افزایش سطح هوشیاری راننده شود. همچنین اگر سطح هوشیاری راننده بشدت کاهش یابد، یک شوک الکتریکی خفیف به او وارد می‌شود تا جلوی رویدادهای نامطلوب بعدی گرفته شود. استیر قرار است با قیمت 199 یورو به بازار عرضه شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها