پس از اقدام بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در منع اقامه نماز صورت می‌گیرد

هشدار نسبت به تقسیم مسجدالاقصی

در پی وقوع عملیات استشهادی روز جمعه و کشته شدن دو سرباز رژیم صهیونیستی، بار دیگر این رژیم اقدامات خود را برای پیشبرد اهدافش در سرزمین‌های اشغالی شدت بخشیده است. این نخستین‌بار از سال 1967 است که رژیم اسرائیل درهای مسجدالاقصی را روی نمازگزاران فلسطینی می‌بندد و آن را برای یک روز تعطیل اعلام می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۴۳

در عین حال، این اقدام رژیم صهیونیستی مورد انتقاد جهان اسلام قرار گرفته است. محمد گورمز، رئیس سازمان دیانت ترکیه، قطر، خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دانشگاه الازهر و گردان‌های عزالدین قسام نیز آن را محکوم کردند.

همین واکنش‌ها و فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی سبب شده تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم مجبور شود اعلام کند وضعیت بیت المقدس طبق روال سابق حفظ خواهد شد و تغییری در آن صورت نخواهد گرفت. شخصیت‌های دینی در فلسطین بر این باورند که اسرائیل در تلاش است تغییراتی در وضعیت مسجد الاقصی بدهد. جنبش مقاومت حماس نسبت به این تغییر هشدار می‌دهد اما در عین حال شیخ‌محمدحسین مفتی فلسطین می‌گوید: حتی اگر اسرائیل داخل مسجد رفت و آن را ویران کرد تغییری در ماهیت اسلامی این مکان صورت نخواهد گرفت. روزنامه رای الیوم در مطلبی در این باره می‌نویسد: عملیات شهادت طلبانه صبح روز جمعه به این معنی است که جوانان مقاوم فلسطینی در پاسخ به روند مداوم تیراندازی نیروهای اسرائیلی به سمت فلسطینی‌ها و به شهادت رساندن آنان در کمال خونسردی، تصمیم گرفته‌اند فقط به استفاده از چاقو اکتفا نکنند.

محکومیت اقدام اسرائیل برای بستن مسجد الاقصی روی نمازگزاران در حالی است که برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به خاطر نزدیکی مواضع آنها به رژیم صهیونیستی و تلاش آنها برای عادی‌سازی روابط با این رژیم در موضع سکوت هستند یا برخی دیگر در تلاش هستند حمایت خود را از این رژیم اعلام کنند.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که بسته شدن درهای مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی از زمان اشغال قدس و عکس‌العمل ضعیف و کمرنگ امت اسلامی و عربی در قبال این مساله مایه تاسف است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابومرزوق صبح روز شنبه در توئیتی در صفحه شخصی خود در فیسبوک تصریح کرد که دشمن صهیونیستی برای نخستین بار درهای مسجد الاقصی، قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف را بست، پس رشادت و مردانگی مسلمانان کجا رفت؟ یا شاید اظهارات اخیر سفیر عربستان در الجزایر علیه حماس و مقاومت فلسطین کفایت می‌کند؟

به گزارش جام‌جم، تاکنون واکنشی رسمی و محکم از سوی عربستان سعودی در رابطه با اقدامات اسرائیل صورت نگرفته اما بحرین حمایت خود را از این رژیم در برابر مقاومت فلسطینی اعلام کرده است!

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، وزیر خارجه بحرین جمعه شب در صفحه شخصی خود در توییتر به جای محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد الاقصی نوشت: مساله کشتن پلیس رژیم صهیونیستی مغایر با قراردادها بویژه توافقنامه چهار ژنو است.

توییت وزیرخارجه بحرین با خشم شدید مسلمانان مواجه شد به طوری که وی را طرفدار رژیم صهیونیستی اعلام کردند. به نظر می‌رسد این اظهار نظر با توجه به سفر اخیر هیات رژیم صهیونیستی به بحرین، زمینه‌ای برای عادی‌سازی روابط منامه و تل‌آویو باشد؛ روندی که با واکنش شدید مردم این کشور مواجه شده است. حسن المرزوق، دبیرکل جمعیت الوحدوی گفت: همه مردم بحرین مخالف عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند

المرزوق با اشاره به بی‌تفاوتی رژیم آل‌خلیفه به خون‌هایی که در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ریخته می‌شود، گفت: با توجه به توسعه روابط بحرین و رژیم صهیونیستی ما می‌ترسیم این روابط که با رابطه بازرگانی شروع شد و الان رابطه ورزشی است منجر به حضور نتانیاهو در بحرین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها