کاوه رضایی مهاجم استقلال، با قراردادی دو ساله به باشگاه شارلوای بلژیک پیوست تا به اروپا برود.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۷۰

هدف اصلی کاوه رضایی از این انتقال، نزدیک شدن به تیم ملی ایران بود. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی با استفاده از بازیکنی چون علی کریمی نشان داد چقدر به لژیونرها اهمیت می‌دهد، حتی به لژیونری که در تیم باشگاهی‌اش فیکس نیست. کاوه رضایی از روز اول حضور در استقلال قصد داشت به تیم ملی برسد. خیلی هم خوب بازی کرد ولی انگار کی روش او را نمی‌دید. سرانجام با شرایطی که پیش آمد، کاوه رضایی تصمیم گرفت استقلال را ترک کند و به جایی برود که کی روش او را ببیند.

در این مدت اتفاقات جالبی هم رخ داد. باشگاه استقلال تمام مذاکرات با این بازیکن را به بعد از نقد شدن چکش موکول کرد. روز 20 خرداد بود که چک کاوه رضایی نقد شد و او توانست 80 درصد پول قراردادش را از استقلال بگیرد. پس از آن بود که دیگر کاوه رضایی ناگهان ناپدید شد. منصوریان تصور می‌کرد این بازیکن را نگه می‌دارد و حتی اوایل هفته گذشته به نزدیکانش گفته بود: «او می‌ماند.» دقیقا از همان روز بود که کاوه دیگر پاسخ تماس‌های سرمربی استقلال را نداد و بدون این که او را در جریان بگذارد، به بلژیک رفت!

کاوه رضایی به نزدیکانش گفته که از دو سه هفته قبل کار جدایی اش از استقلال قطعی شده و به آبی‌ها پیغام داده بود که نمی‌ماند. ولی حرف‌هایی که استقلالی‌ها می‌زنند نشان می‌دهد یا خبر داشتند و باور نمی‌کردند او برود یا این که اصلا در جریان نبودند. رضایی سرانجام روز پنجشنبه فاش کرد قراردادی دو ساله با باشگاه شارلوای بلژیک بسته است. این باشگاه در گذشته بازیکنان ایرانی دیگری چون علیرضا امامی‌فر، داریوش یزدانی، حسین صدقیانی، مهرداد میناوند و محمدرضا مهدوی را در اختیار داشت و کاوه رضایی ششمین بازیکن ایرانی تاریخ باشگاه بلژیکی خواهد بود.

درباره رقم قرارداد این بازیکن با شارلوا بحث زیاد است. بعضی‌ها می‌گویند او 500 هزار یورو گرفته است، بعضی‌ها می‌گویند 200 هزار یورو ولی شنیده می‌شود رقم قر ارداد او زیر 200 هزار یورو بوده است. رضایی با این تصمیم نشان داد دنبال پول نیست؛ چراکه در غیر این صورت می‌توانست در استقلال یا یک تیم لیگ برتری دیگر بازی کند. استقلالی‌ها حاضر بودند برای پیش پرداخت یک میلیارد تومان پول نقد به این بازیکن بدهند ولی کاوه رضایی نشان داد دنبال پول نیست، بلکه می‌خواهد پیشرفت کند.

واکنش رضایی

کاوه رضایی در صفحه اینستاگرام خود خبر جدایی از استقلال و حضور در شارلوا را اعلام کرد. کاوه در این باره نوشت: «هواداران عزیز و دوست داشتنی استقلال، از تمام محبت و حمایت‌های شما طی یک سال اخیر سپاسگزارم. این تصمیم برایم مهم، ناگهانی و سریع بود و برای پیشرفت فوتبالم می‌بایست فوتبال اروپا را هم تجربه کنم. به امید روزهای خوب و آفتابی استقلال و به امید روزی که دوباره برای استقلال بازی کنم. از همه متشکرم. از تمام دوستانم که یک سال برای استقلال در زمین جنگیدیم و از مربیانم که تا الان برایم زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.»

البته باشگاه استقلال هم سریعا واکنشی به جدایی او نشان داد و با انتشار یک بیانیه به انتقاد از کاوه رضایی پرداخت. در بخشی از بیانیه باشگاه استقلال آمد: «ما بعد از دیدن این پست، بابت حضورت در اروپا از یک سو مسرور و شاد شدیم و از سوی دیگر بسیار غمگین و دلخور.»

در این بیانه گلایه شده بود که چرا او ساعاتی بعد از امضای قرارداد سجاد با استقلال، دست به چنین کاری زده است؟ در گوشه دیگری از بیانیه نوشته شده بود: «باشگاه استقلال و کادر فنی و هواداران از این گونه جدا شدن تو ناراحتند. ساعت 12 ظهر دیروز، محسن ابراهیمی مدیربرنامه‌هایت، به باشگاه استقلال آمد و گفت شرایط مالی فراهم باشد، تو و سیدمجید حسینی قراردادهایتان را تمدید می‌کنید. چطور ممکن است مدیر برنامه ات ساعت 12 ظهر خبر از تمدید بدهد و 10 شب تو در بلژیک عکس امضای قراردادت را منتشر کنی؟! آیا در آن لحظه به هواداران میلیونی استقلال فکر کردی؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها