افزایش همبستگی‌ها با اسرای فلسطینی

در حالی که بیش از 20 روز از اعتصاب غذای گسترده اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌گذرد، اعلام حمایت‌ها و همبستگی با آنها هر روز بیشتر می‌شود. در تازه‌ترین این موارد، روسای هیات‌های اتحادیه اروپا در کرانه باختری و قدس تاکید کردند که بازداشت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نقض ماده 76 کنوانسیون چهارم ژنو به شمار می‌رود که بازداشت فلسطینیان خارج از اراضی اشغالی 1967 را ممنوع اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۱۰

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روسای این هیات دیپلماتیک اروپایی در بیانیه مطبوعاتی خود از رژیم صهیونیستی خواستند تا به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و به تعهدات حقوق بشری خود درخصوص اسیران فلسطینی متعهد باشد. در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا اعتصاب غذای اسیران در بند فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را که وارد بیستمین روز خود شده است، با نگرانی شدید دنبال می‌کند و بسیار نگران است که تل‌آویو بدون تفهیم اتهام، فلسطینیان را بازداشت می‌کند. «عیسی قراقع»، رئیس سازمان ویژه امور اسرای فلسطینی از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرده است.

از سوی دیگر، صدها نفر از مسلمانان، یهودیان و فعالان گروه‌های مدنی، عصر روز شنبه و در آستانه «روز نکبت»، با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در مرکز لندن، ضمن همبستگی با اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند. اسقف اعظم ارتدوکس‌های انطاکیه و رم شرقی، اسکندریه و اورشلیم نیز به نشانه همبستگی با این اسرای فلسطینی، اعتصاب غذا کرده است. به گزارش خبرگزاری وطن، گریگوری سوم لحام 83 ساله این اقدام را از روز شنبه آغاز کرده است. این اتفاق یک روز پس‌ از آن روی داد که «انجمن زندانیان فلسطین» اعلام کرد دست‌کم 15 فلسطینی در زندان عوفر در نزدیکی رام‌الله در کرانه اشغال‌شده باختری یک اعتصاب غذای نامحدود را آغاز کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها