رئیس کل بانک مرکزی با بیان این‌که هنوز نرخ سود تسهیلات بالاست و هدف دولت این است که باید به دامنه قابل قبول نرخ تورم برسد، گفت: تورم ما تک‌رقمی شده و نرخ تسهیلات بانکی در حد 10 درصد قابل قبول است.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۹۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: نظام بانکی ما از دومقوله تأثیر می‌پذیرد که اولی عدم تعادل در درآمدها و هزینه‌ها و دوم هم عدم تعادل در دارایی‌ها و بدهی‌هاست.

وی با بیان این‌که حجم مطالبات لاوصول و منجمد درنظام بانکی باعث می‌شود، کارایی نظام بانکی محدود شود، اظهار کرد: تنگنای مالی در تسهیلات نظام بانکی از این دو عامل ناشی می‌شود.

سیف بیان کرد: البته به این معنا نیست که نظام بانکی وظیفه خود را کنار گذاشته است، بلکه نظام بانکی در سال گذشته 477 هزار میلیارد تومان تا پایان بهمن پرداخت کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در طرح بسیار موفق پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز 17هزار میلیارد تومان به 24 هزار واحد پرداخت شد.

وی افزود: البته این تصمیم فقط به نظر نظام بانکی مربوط نیست و اقدامات دیگری هم باید انجام شود مثلا کمبودهایی که در جاهای دیگر وجود داشته و بر نظام بانکی تحمیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها